"Acciza la combustibil este un element important pentru atingerea obiectivelor de deficit bugetar si orice decizie de a acorda exceptii pentru transportatori sau pentru camioane de tonaj ridicat ar crea un gol fiscal care ar trebui compensat cu masuri cu impact puternic, astfel incat deficitul bugetar pentru acest an si pentru urmatorul sa fie atinse", a declarat Schaechter, intr-o conferinta de presa, prin telefon de la Washington, intrebata despre decizia Guvernului de a acorda transportatorilor o scutire de la majorarea accizei pentru carburanti, scrie Mediafax.

Guvernul si-a asumat in acordul cu FMI incadrarea intr-un deficit bugetar de 2,2% din PIB pentru acest an.
Romania a beneficiat de increderea pietelor financiare in contextul volatilitatii inregistrate pe pietele emergente la inceputul anului, iar autoritatile nu trebuie sa puna in pericol aceasta incredere, a afirmat oficialul FMI.
"Atingerea angajamentelor fiscale este deosebit de importanta intr-un climat global in care pietele au acordat Romaniei incredere puternica", a spus Schaechter.
Majorarea accizei pentru carburanti, de 7 eurocenti pe litru, a intrat marti in vigoare, avand ca efect cresterea cu 0,41 lei/litru a pretului la benzina cu plumb si fara plumb, motorina si petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen), potrivit estimarilor Ministerului Finantelor.
Potrivit calculelor anuntate anterior, acciza pe carburanti va aduce la buget circa 2,5 miliarde lei.
Premierul Victor Ponta a declarat recent ca transportatorii corecti, care isi desfasoara activitatea legal, vor beneficia de o restituire de 4 centi din cei 7 centi, suma care va fi achitata trimestrial si pe baza facturii de achizitionare a carburantului.
El a precizat ca actul normativ care va reglementa acest sistem va fi aprobat miercuri de Guvern.
Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) a comunicat anterior ca recuperarea unei parti din acciza pentru carburanti platita de transportatori trebuie sa se faca intr-un mod simplu si eficient, urmarind modelul taxei pe valoarea adaugata (TVA). Transportatorii sustin ca prin metoda propusa de ei atat statul, cat si firmele din domeniu pot avea o evidenta clara a sumelor care fac obiectul returnarii.
Initial, Guvernul intentiona sa aplice acciza de 7 eurocenti la inceputul anului, modificarea fiind insa amanata pentru 1 aprilie.
Aceasta masura a generat controverse aprinse intre premier si presedintele Traian Basescu, acesta din urma refuzand sa promulge bugetul pe 2014 cu majorarea accizei la carburant si sa semneze memorandumul cu Fondul Monetar International (FMI), document care incheia evaluarea derulata la finele anului trecut de finantatorul extern. Ulterior, dupa diverse variante discutate si negociate, prim-ministrul a anuntat ca va amana cu trei luni, pana la 31 martie 2014, majorarea accizei la benzina si motorina, iar seful statului a acceptat sa promulge bugetul in aceste conditii.
Romania are in derulare un acord in valoare de 4 miliarde de euro cu FMI si Uniunea Europeana, din care nu intentioneaza insa sa acceseze fonduri. Scopul acordului este de a proteja Romania de eventuale socuri pe pietele financiare si de a ajuta la reducerea costurilor de finantare.
Consiliul Director al FMI a aprobat, saptamana trecuta, prima si a doua evaluare a acordului preventiv incheiat anul trecut cu Romania, punand la dispozitia statului doua transe cumuland 436,3 milioane de euro (389,4 milioane DST).
Suma totala disponibila Romaniei prin acordul de imprumut a urcat astfel la 654,4 milioane de euro (584,1 milioane DST).