Numarul mediu de salariati ai companiei a scazut la 2.201, de la 2.368 la finele anului 2012, potrivit informatiilor transmise la Ministerul Finantelor. GFR, parte a grupului Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, este al doilea mare transportator de marfa din Romania, dupa CFR Marfa, scrie Mediafax.

Compania a castigat in iunie 2013 licitatia de privatizare a CFR Marfa, insa vanzarea pachetului majoritar de actiuni nu a putut fi finalizata pana la termenul limita pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Gruia Stoica si avocatul Doru Bostina au fost trimisi in judecata la jumatatea lunii februarie, omul de afaceri fiind acuzat ca i-ar fi promis avocatului 3 milioane de euro pentru a afla pretul cerut de CFR Marfa la o licitatie pentru transportarea carbunelui organizata de Complexul Energetic Oltenia, la care participa si GFR.

Citeste si:

Dupa reluarea licitatiei, o asociere din care face parte GFR si CFR Marfa au ajuns in luna mai in faza finala, oferta transportatorului feroviar de stat fiind de 256 milioane lei, cu 1 milion de lei peste cea a concurentilor, potrivit unor surse din Complexul Energetic Oltenia.

CFR Marfa a solicitat anularea licitatiei, iar CNSC a suspendat procesul de achizitie. Gruia Stoica este in arest la domiciliu din 9 mai, cand instanta suprema i-a inlocuit masura arestului preventiv.