Viceprimarul municipiului Constanta, Decebal Fagadau, a declarat, joi, ca etapa de evaluare a proiectelor va dura intre 60 si 90 de zile. “La licitatie s-au prezentat patru ofertanti. In momentul de fata sunt analizate ofertele din punctul de vedere al eligibilitatii, este prima etapa, iar cei care se vor califica vor merge spre analiza tehnico-economica a documentatiei propuse pentru implementarea proiectului cu finantare europeana. Etapa de evaluare va dura probabil intre 60 si 90 de zile, apoi va fi anuntat, daca exista, un castigator. Urmeaza un termen legal in care noi asteptam eventuale contestatii, ulterior judecarea acestor contestatii si in cele din urma sper sa semnam un contract de executie de lucrari”, a spus Decebal Fagadau.

El a mentionat ca daca nu sunt probleme lucrarile la primul tronson al soselei de coasta ar putea incepe in primavara.Viceprimarul a mai spus ca daca in urma licitatiei nu va fi desemnat niciun castigator, atunci nu va mai fi timp pentru organizarea alteia deoarece termenul de implementare al proiectului este pana la sfarsitul lui 2015, intrucat este vorba despre un proiect pe fonduri europene.

“Daca niciun participat la licitatie nu indeplineste conditiile de calificare, nu este eligibil sau daca niciun ofertant nu prezinta o oferta tehnica corespunzatoare implementarii proiectului, vom anula aceasta procedura pentru ca termenul de implementare al proiectului este maxim 31 decembrie 2015, conform calendarului agreat cu Uniunea Europeana si nu mai ramane timp pentru realizarea lucrarilor”, a explicat Decebal Fagadau.

Citeste si:

Totusi, municipalitatea nu renunta la acest proiect si va incerca sa-l realizeze tot cu fonduri europene in urmatorul exercitiu financiar al Uniunii Europene.Primul tronson al soselei de coasta, ce va face legatura intre Portul Tomis si Plaja Modern, va avea o lungime de 2,7 kilometri. Intreaga sosea de coasta va avea 11 kilometri si va face legatura cu statiunea Mamaia. Soseaua de coasta, care ar urma sa fie construita la nivelul plajei, va avea doua benzi, dar va exista si o zona pietonala si una destinata biciclistilor.

Soseaua de coasta este un proiect mai vechi al primarului Radu Mazare care isi propune sa uneasca astfel centrul vechi al municipiului Constanta cu statiunea Mamaia. Investitia s-a lovit initial de refuzul fostului ministru al Mediului Sulfina Barbu care a invocat ca legea zonei costiere nu permite sa se construiasca atat de aproape de apa. De altfel, in 2006, Sulfina Barbu l-a dat in judecata pe Radu Mazare dupa ce acesta a declarat ca ministrul Mediului "habar nu are" despre ce se intampla pe litoral, "dupa ce a blocat proiectul soselei de coasta si dupa ce a distrus turismul de pe litoral". Ulterior, s-a incercat modificarea legii zonei costiere printr-un amendament adus de mai multi deputati, intre care si fratele lui Radu Mazare, amendament care insa nu a trecut.

Valoarea proiectului realizarii primului tronson al soselei de coasta este de 42.572.178,12 lei, din care contributia Uniunii Europene reprezinta 33.716.083,66 lei, iar contributia beneficiarului 704.843,34 lei. Proiectul a fost semnat la 4 decembrie 2013 si are ca termen de finalizare 3 iulie 2015.
In luna mai a mai avut loc o licitatie pentru proiectul soselei de coasta la care insa nu s-a prezentat niciun ofertant.