"Comisia a ajuns la concluzia ca tranzactia propusa nu ridica probleme de concurenta, deoarece entitatea rezultata in urma fuziunii va continua sa fie supusa unor presiuni concurentiale din partea altor actori de pe piata, atat in amonte, inclusiv din partea marilor companii petroliere active in spatiul economic european (SEE), cat si in aval, din partea numeroaselor statii de alimentare cu si fara marca", potrivit CE, scrie Mediafax.

MOL a anuntat in luna mai ca a ajuns la un acor cu Eni pentru cumpararea a 208 benzinarii detinute de grupul italian in Romania, Cehia si Slovacia, ajungand prin aceasta tranzactie sa detina aproximativ 2.000 de statii de distributie a carburantilor in 11 tari. Eni a intrat pe piata romaneasca a distributiei de carburanti in 1995 si opera 42 de benzinarii sub marca Agip. Prin preluarea acestora, MOL va ajunge la o retea de aproape 200 de unitati.

MOL Romania a inregistrat in 2013 o cifra de afaceri de 979 milioane de euro, in urcare cu 5,1% fata de nivelul atins in anul anterior, si a raportat un profit de 20,3 milioane de euro, in crestere de la 17 milioane de euro in 2012. Cea mai mare retea de benzinarii din Romania este controlata de OMV Petrom, parte a grupului austriac OMV. OMV Petrom are peste 500 de statii, cu care detine o cota de piata de 34%.

Pe locul al doilea este KMG International, fostul Rompetrol, din grupul kazah de stat KazMunayGas, cu peste 400 de benzinarii.
Compania Lukoil, controlata de grupul rus Lukoil, ocupa locul al treilea pe piata distributiei de carburanti, avand circa 300 de statii.
Chiar dupa achizitia benzinariilor Agip, MOL continua sa ocupe locul al patrulea pe aceasta piata. Compania azera de petrol SOCAR opereaza circa 30 de benzinarii in Romania, iar NIS Petrol, din grupul sarb NIS, controlat de Gazprom, are 15 unitati.