In 1997, Suedia a implementat un plan numit “Vision Zero” in speranta de a eradica decesele rutiere si a reusit sa le reduca la jumatate in anul 2000. In 2012, doar un copil sub 7 ani a fost ucis fata de 58 in 1970.

Desi numarul de masini si distanta parcursa s-au dublat din anii 70, doar 264 de persoane au murit in Suedia anul trecut, ceea ce reprezinta un nivel record, doar 3 decese la 100.000 de persoane. In Uniunea Europeana media este de 5,5, iar in SUA de 11,4.

Cum a facut Suedia? A reconstruit drumurile pentru a acorda prioritate sigurantei la viteze mari, a creat drumuri cu trei benzi formate din doua benzi intr-o directie si o banda in alta directie, a alternat o banda pentru a permite sa astepti in siguranta pana poti vira la stanga. Modificarea drumurilor a salvat cel putin 145 de vieti in primii 10 ani.

Citeste si:

Suedia a creat, de asemenea, 12.600 treceri de pietoni sigure, cum ar fi poduri, lumini intermitente si bumpere de viteza, care au scazut decesele pietoanele la jumatate in ultimii 5 ani. O alta masura a fost reducerea limitelor de viteza in zonele urbane, aglomerate, si modificarea legii privind conducerea sub influenta alcoolului. Pentru a reduce la zero accidentele rutiere, expertii mizeaza pe masinile autonome, fara sofer.

In Australia, situatia este mult mai grava, in saptamana de sarbatori peste 20 de persoane au murit in accidente rutiere. In fiecare an, in perioada de vacanta numarul deceselor creste.

Cele mai periculoase sosele din Romania iarna sunt DN1, DN2, DN6 si DN7, care figureaza in statisticile Directiei Rutiere cu aproape 190 de accidente si o medie de 22 de morti pe luna in perioada decembrie 2013 - februarie 2014. Chiar daca soferii sunt obligati si au anvelope de iarna, neadaptarea vitezei la conditiile meteo ramane principala cauza a accidentelor rutiere.

Cele mai periculoase sosele iarna

Cele mai periculoase sosele iarna