In parcarea aeroportului, inaugurat in 1918, al doilea cel mai mare din Spania dupa Madrid Barajas, situat la 12 km de centrul orasului, ne asteapta 6-7 masini Mazda CX-3, din flota de 50 de unitati pregatita pentru primul test international. Se pare ca jurnalistii straini au sosit inaintea noastra si au luat cam toate masinile. Mazda CX-3

Chiar daca sunt putine Mazda CX-3 tot avem de ales, intre noul SKYACTIV-D 1.5 diesel 105 CP si propulsorul SKYACTIV-G 2.0 benzina 120 CP, transmisia cu sase trepte automata SKYACTIV-Drive sau manuala SKYACTIV-MT, tractiune fata sau integrala. Ne uitam la panoul cu oferte, ne gandim putin si alegem o Mazda CX-3 cu transmisie automata, motorul de 2 litri benzina 120 CP, tractiune fata, echiparea Attraction, culoare Ceramic Metallic (alb perlat). Cu aceasta configuratie Mazda CX-3 costa in Romania 21.600 euro cu TVA, fiind cel mai mic pret pentru transmisia automata.

Mazda CX-3

La prima vedere crossover-ul Mazda CX-3 se aseamana destul de mult cu Mazda2, nu gresim cand spunem asta, oficialii Mazda ne lamuresc mai tarziu la conferinta, noul CX-3 are 80% din elemente asemanatoare cu modelul de oras, dar nu identice. Aspectul de SUV este dat de rotile de 215/55/16, ornamentele din plastic de pe aripi si garda la sol mai inalta. Dimensiunile Mazda CX-3 sunt 1,53 metri inaltime, 4,27 metri lungime si 1,76 metri latime.

Reprezentantii Mazda ne arata traseul pentru drive test, avem de ales, traseul lung - 180 km sau traseul scurt - 120 km. Am ales traseul lung in drumul nostru de la aeroport spre hotel, vrem sa conducem cat mai mult. Vom face si o pauza pe drum la Can Bonastre (Coffee Stop). Sistemul de navigatie este configurat pe ruta lunga si pornim in drive test dupa ce resetam consumul.

Mazda CX-3

Barcelona arata altfel decat imi imaginam, este un oras cosmopolit cu o infrastructura de invidiat, autostrazi cu trei benzi pe sens, bulevarde tot cu trei benzi pe sens, cladiri de 20-25 de etaje. Din pacate traseul a fost mai mult pe autostrazi decat pe strazile orasului, desi Mazda CX-3 este mai mult o masina de oras decat pentru drumuri lungi. Masina ne place din primele minute, este bine izolata fonic, se conduce usor, scaunele sunt confortabile, iar cutia automata ne ajuta sa fim relaxati si sa privim in jur. Nu ramanem prea mult timp relaxati pentru ca soferii spanioli nu ne lasa. Autostrazile sunt un fel de corida, se merge tare, nimeni nu conduce cu viteza legala de 120 km/h. Daca vrei sa schimbi banda sau directia de mers trebuie sa o faci in viteza altfel cineva te va incurca.

Barcelona

Citeste si:

Dupa mai putin de o ora de condus ajungem la Can Bonastre Wine Resort, parcam si ne uitam pe computerul de bord. Arata 6,4 litri la 100 de km, un consum foarte bun pentru un motor pe benzina de 2 litri si cutie automata. Plecarile de pe loc sunt chiar rapide, crossover-ul accelereaza in 10 secunde pana la 100 km/h, insa la viteza mai mare masina de 1.270 kg accelereaza progresiv.

Mazda CX-3

Seara, la conferinta de presa din centrul orasului, Mazda Space, aflam tinta de vanzari anuala pe care mizeaza Mazda pentru noul CX-3. Pentru inceput, tinta este de 150.000 de unitati anual la nivel global, dintre care 38.000 de unitati vor ajunge pe piata auto europeana, spune Jerome de Haan, directorul de relatii publice Mazda Motor Europe.

Jerome de Haan mai spune la conferinta ca Mazda CX-3 vine pe un segment unde anul trecut a fost o crestere de 56% fata de 2013, livrarile urcand la 625.000 de unitati.

A doua zi am ales tot o Mazda CX-3 automata, dar cu motorul diesel de 1,5 litri 105 CP si tractiune integrala, in echiparea Revolution top. Aceasta este cea mai scumpa Mazda CX-3 si costa sub 28.000 euro cu TVA. Avem din nou de ales intre doua trasee, 180 km sau 100 km. De data aceasta am ales traseul scurt, care din pacate tot departe de oras a fost, pe autostrazi si drumuri de munte. Cu motorul diesel si tractiune integrala, Mazda CX-3 diesel este mai grea deca varianta pe benzina cu aproximativ 100 de kg (1.370 kg), de aceea consumul extraurban a fost identic, 6,4 litri la 100 km. Fata de motorul pe benzina, dieselul este mai lent cu 2 secunde, accelereaza pana la 100 km/h in 11,9 secunde. La plecarea de pe loc dieselul se face auzit, are un sunet mai pronuntat, as alege motorul pe benzina pentru o Mazda CX-3. Cat despre tractiunea integrala, masina sta la fel de bine in curbe si cu tractiune fata, deci CX-3 nu are neaparat nevoie de ea.

Mazda CX-3

Mazda CX-3 este disponibila din iunie in Romania cu 5 niveluri de echipare: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution si Revolution TOP. Versiunea de baza include sistemul i-STOP, care opreste si reporneste automat motorul la stationarea in trafic, aer conditionat, computer de bord, conectivitate USB, comenzi audio pe volan, sistem de evacuare dublu, oglinzi electrice, geamuri electrice fata-spate, buton de pornire pentru motor si sisteme de asistenta la plecarea din rampa si de monitorizare a presiunii in pneuri, aditionale echipamentelor de siguranta activa standard, cum ar fi controlul stabilitatii dinamice (DSC). Pentru nivelul de dotari intermediar Attraction, CX-3 are in plus LED-uri (faruri, lumini de pozitie, proiectoare de ceata si stopuri), jante de aliaj de 16", asistent inteligent la franarea in oras (SCBS), ecran color tactil de 7", unitate de comanda HMI, pilot automat, conectivitate Bluetooth, aer conditionat automat, scaune fata incalzite, senzori de ploaie si de lumina, senzori de parcare si sistemul de avertizare la depasirea benzii de rulare (LDWS). Cel mai mic pret pentru Mazda CX-3 este 15.300 euro cu TVA.

Punctul final al testului cu Mazda CX-3 a fost Kauai Gava, o terasa pe plaja Marii Mediterane, in apropiere de aeroport, la circa 15 km de centrul orasului Barcelona. In concluzie, japonezii au mai adus in gama un model reusit si parca mai chic decat celelalte.

Mazda CX-3