Renault a lansat anul acesta un nou SUV de oras, denumit Kadjar, care vine pe platforma modelului Nissan Qashqai si este cu 600 de euro mai ieftin decat acesta in varianta de baza. Cu toate acestea cele doua crossovere ale grupului nu se canibalizeaza.

Renault Kadjar si Nissan Qashqai sunt doua modele aproape identice ca dimensiuni (4,44 m lungime, 1,83 m latime si 1,60 inaltime), insa total diferite ca design. Masinile nu imprumuta elemente una de la cealalta, nici la exterior, nici la interior. Au in comun doar motorizarile (1,5 diesel 110 CP, 1,6 diesel 130 CP si 1,2 benzina 130 CP), cu diferente mici de consum, Nissan inregistreaza cu aproape 0,5 litri mai putin si este si mai silentios.

Renault Kadjar:

  • este fabricat in Spania, la uzina de la Palencia
  • peste 80% din productie este exportata in peste 50 de tari
  • culoarea de lansare a fost rosu, Rouge Flame
  • Kadjar este primul vehicul Renault care va fi fabricat in China
  • modelul vine pe o piata in crestere: anul trecut aproape o masina din cinci vandute in lume a fost un crossover, cota lor de piata fiind de 23% in Europa si de 26% in China

Renault Kadjar

Crossover-ul frantuzesc Kadjar este in general linistit si confortabil, chiar daca la viteze de autostrada, 130 km/h, se aude putin vantul si un sunet mic de rulare. Directia este precisa, iar aderenta este buna. Pe drumurile denivelate de la Cheile Dobrogei s-au auzit diverse zgomote infundate, de cum suspensia ar fi fost prea rigida, care au rupt putin din linistea din interiorul masinii.

Renault Kadjar

Disponibil cu transmisie integrala, Kadjar ofera trei moduri de utilizare (Auto, Lock si 2WD). In versiunea 4x2, Kadjar poate avea optional sistemul Extended Grip ce sporeste aderenta la drum in conditii dificile. Garda la sol este de 19 cm, iar unghiurile de atac si de fuga sunt de 18 si 25°.

Renault Kadjar

Modelul de test cu motorizarea de 1,6 litri diesel 130 CP, transmisie manuala cu 6 trepte si tractiune 4x4 consuma 7 litri la 130 de km/h pe autostrada, 5,5 la 100 km/h si 4,5 la 80 km/h.

In echiparea de top, Intens, cu acest propulsor Kadjar costa 27.750 euro cu TVA. Fata de echiparea a doua, Zen, masina are in plus navigatie R-Link cu ecran tactil 7", conectivitate si jante aliaj 19.

Renault Kadjar

Echiparea de baza, Life, vine cu aer conditionat, cruise control, radio CD MP3 Bluetooth. Al doilea nivel de echipare, Zen, primeste in plus senzori de parcare fata-spate, climatizare automata cu reglare bi-zona, senzor de lumina si ploaie, card acces demaraj cu functia maini libere. Varful de gama Intens are in plus jante de aliaj de 19’’, faruri Led, alerta la depasirea benzii de rulare, camera video, sistem complet de senzori (inclusiv laterali) si functia de asistenta la parcare - Easy Park, sistem de recunoastere automata a semnelor de circulatie cu alerta de depasire a vitezei limita, tapiterie mixta piele ecologica/textil, geamuri spate si luneta cu tenta de culoare inchisa, insertii praguri crom satinat.

Renault Kadjar

Preturi Renault Kadjar:

Cel mai ieftin model, pe benzina, costa de la 18.200 euro cu TVA, iar diesel de la 20.000 euro cu TVA. Sunt disponibile trei motorizari: 1,2 litri benzina 130 CP, 1,5 litri diesel 110 CP si 1,6 litri diesel 130 CP. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice: Renault Kadjar Intens, 4wd, diesel, Stop&Start

Capacitate cilindrica (cmc) 1.598
Putere maxima (CP ) 130
Cutie de viteze: manuala in 6 trepte
Acceleratie 0-100 km/h (s) 10,5
Viteza maxima (km/h) 190
Lungime, Latime, Inaltime (mm): 4449 x 1836 x 1607
Consum mixt: 4,8 l/100km
Capacitate portbagaj: 472 litri
Capacitate rezervor (l): 65
Emisii CO2: 126 g/km
Garda la sol: 19 cm

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri