Intr-un interviu acordat recent News.ro, directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, a declarat ca adevaratii competitori ai companiei feroviare de stat sunt firmele de transport rutier, si nu operatorii privati de transport pe calea ferata, conform News.ro

”Este normal sa fie mai mare biletul de tren, in toate tarile civilizate este la fel. Trenul este un lux si oamenii platesc mai mult ca sa-l aiba”, a afirmat Costescu.

Sectorul cailor ferate din Romania a pierdut foarte mult teren in ultimii 25 de ani in special in raport cu transportul auto. Astfel, inainte de 1989, transportul feroviar reprezenta peste 80% din transportul total realizat in Romania, in timp ce ponderea a ajuns in prezent la doar 17%.

Una dintre cauzele principale o reprezinta dezvoltarea masiva a transporturilor rutiere. Spre deosebire de transportatorii feroviari, companiile care fac transport rutier sunt mai eficiente, flexibile si adaptabile pe distante scurte, de aceea multi pasageri aleg serviciile acestora, considera specialistii din domeniu.

Totusi, in ultima perioada, compania feroviara de stat CFR Calatori a facut eforturi pentru a atrage din calatorii pierduti, in special pe rute profitabile, precum Bucuresti-Constanta. In urma investitiilor realizate in infrastructura feroviara, un tren parcurge distanta Bucuresti-Constanta in circa doua ore mai putin decat un microbuz de transport de pasageri.

De asemenea, CFR Calatori a lansat mai multe oferte pe ruta Bucuresti-Constanta, pe Trenurile Soarelui, ieftinind biletele cu pana la 35% in perioada weekend-ului.

Sursa foto: agerpresfoto