Masinile hibride, automobile care poseda si motor electric pe langa cel clasic, cu combustie interna, reprezinta la ora actuala 1% din masinile aflate in circulatie in intreaga lume , avand succes doar in SUA, dupa cum subliniaza, analistul companiei CSM Worldwide, Eric Fedewa. Potentialii cunparatori de hibride sunt reticenti din cauza pretului foarte ridicat al acestor masini si a faptului ca economia de combustibil pe care o ofera se vede numai in condusul in oras.

Presedintele SUA, George W.Bush a propus etanolul ca solutie pentru reducerea consumului de combustibil la masini. Acest combustibil pe baza de alcool, ce este adesea obtinut din plante, nu este disponibil pe scara larga decat in tari precum Brazilia si Suedia.

In plus, studiul CSM Worldwide, mai noteaza ca masinile asa numite "cu emisii zero", adica total ne-poluante, cum ar fi cele care folosesc numai motoare electrice sau celule de hidrogen, nu au sanse sa intre in productia de serie mai repede de cinci - zece ani.

Citeste si:

In fiecare an se vand aproximativ 66 - 70 milioane de automobile, insa in ciuda evolutiei tehnologice, cele 850 milioane de masini aflate in circulatie vor putea fi inlocuite de masini noi care folosesc o tehnologie revolutionara in 12 - 15 ani. In plus, chiar daca aceasta tehnologie va fi pusa in practica, va mai trece destul timp pana ce piata o va absorbi si o va utiliza pe scara larga, a spus pentru AFP, Larry Burns, vice-presedintele diviziei de Cercetare si Dezvoltare a General Motors.

Vicepresedintele departamentului de Vanzari si Marketing al Chrysler, Mike Manlez preconizeza ca ponderea hibridelor pe piata americana va creste de la 5% in prezent, la 15% peste cinci ani. El a subliniat ca americanii vor continua sa fie atrasi de vehiculele 4X4, chiar daca vor incepe sa aleaga si automobile mai ecologice.