Grupul german Volkswagen, care este deja cel mai mare actionar al Scania, a anuntat miercuri ca si-a majorat participatia la Scania, cu scopul de a convinge grupul suedez sa accepte fuziunea cu MAN, relateaza Reuters.

Cel mai mare producator de automobile din Europa, Volkswagen, este considerat elementul decisiv in ceea ce priveste o eventuala fuziune MAN-Scania, in compania rezultata de pe urma acestei fuziuni urmand a fi inclusa si divizia de camioane grele a Volkswagen, sau intreaga divizie de vehicule comerciale.

Volkswagen si-a majorat si participatia la MAN, pana la 29,9%. MAN, care a renuntat la inceputul acestui an o oferta de preluare ostila a Scania, detine 14,8% din drepturile de vot din compania suedeza.

MAN a fost nevoit sa isi retraga oferta de preluare, in valoare de 13.5 miliarde dolari, din cauza opozitiei puternice a consiliului de administratie a Scania si a principalilor actionari, printre care se numara si familia suedeza Wallenberg.

MAN a renuntat la aceasta oferta in luna ianuarie si de atunci Volkswagen incearca sa puna bazele unui acord amiabil de fuziune intre MAN si Scania. in plus, pe langa achizitia de capital in Scania si MAN, Volkswagen incearca sa isi extinda controlul asupra acestor doua firme.

Citeste si:

In cursul zilei de marti, comitetul de nominalizari al Scania l-a propus in functia de sef al consiliului de administratie al Scania pe directorul executiv al VW, Martin Winterkorn.

Acest comitet a mai propus admiterea in consiliul de administratie a directorului executiv al Investor AB, Borje Ekholm, precum si Hans Dieter Potsch si Francisco Javier Garcia Sanz, ambii fiind membri ai consiliului de administratie al Volkswagen.

In aceeasi zi, MAN l-a nominalizat pe seful consiliului de administratie al Volkswagen, Ferdinand Piech pentru ocuparea unei pozitii in managementul MAN.