Potrivit lui Fleming, aceasta mutare pe piata romaneasca se va produce in acelasi timp cu extinderea capacitatilor de productie din Rusia si va avea ca efect acoperirea cererii in crestere accelerata din Europa de Est.

“Este un lucru de luat in considerare. Cu cat vom reduce mai mult costurile de productie, cu atat vor spori si oportunitatile pe pietele emergente”, a declarat Fleming.

Compania americana a intrat pe piata ruseasca in anul 2000 si detine o singura uzina, la Sankt Petersburg, unde este construit exclusiv modelul Focus.

Autoritatile din Romania au anuntat ca au primit patru scrisori de intentie, de la companiile General Motors, Ford, Tata Motors si Chery Automobile. Daewoo Craiova, aflata de doua luni in administrare speciala, are datorii la mai muti creditori, printre care si Ministerul Finantelor.

Autoritatile estimeaza ca noul proprietar al Daewoo va fi cunoscut pana in iunie, iar Theodor Atanasiu, presedintele AVAS, a spus ca cel care va prelua Daewoo va trebui sa asigure o capacitate anuala de productie de cel putin 300.000 de unitati. Daewoo a produs anul trecut aproape 25.000 de masini.

Citeste si:

Producatorul auto american Ford Motor estimeaza ca programul de restructurare a companiei va implica costuri totale de 8,33 miliarde euro (11 miliarde dolari), peste jumatate din aceasta suma fiind destinata platilor compensatorii pentru angajatii disponibilizati.

Astfel, Ford va cheltui aproximativ 4,5 miliarde euro (sase miliarde de dolari) pentru a oferi plati compensatorii celor 51.000 de angajati care urmeaza sa fie concediati.

Al treilea constructor mondial de automobile a raportat cea mai mare pierdere anuala din istorie: 12,7 miliarde de dolari, comparativ cu precedentul record negativ de 7,39 miliarde de dolari inegistrat in 1992.

Constructorul american a incheiat al patrulea trimestru din 2006 cu o pierdere financiara de 5,8 miliarde de dolari, comparativ cu pierderea de 74 milioane de dolari inregistrata in perioada similara din 2005.