Grupul ar putea beneficia de o majorare cu 20% a profitului operational inregistrat in 2006, depasindu-si astfel propriile estimari de crestere, datorita vanzarilor din America de Nord, a anuntat cotidianul nipon de afaceri Nikkei, relateaza Reuters, citat de NewsIn. Chiar daca vanzarile substantiale au contribuit la cresterea grupului, costurile din ce in ce mai mari ale materiilor prime precum otelul si cuprul au redus potentialul castigurilor, a precizat cotidianul nipon.

Un analist al Deutsche Securities, Tsuyoshi Mochimaru, a declarat ca in ciuda faptului ca suma prezentata de Nikkei este mai mica decat estimarile proprii, aceasta este o suma plauzibila.

"Costul materiilor prime a crescut mai mult decat era estimat si credem ca Toyota s-a confruntat si cu alte probleme, precum majorarea costurilor de demarare a productiei la noua sa uzina din Statele Unite ale Americii, ce a fost lansata in toamna lui 2006, precum si de vanzarile relativ modeste din Japonia", a scris acesta intr-o nota adresata clientilor.

Citeste si:

Datorita lansarii unor noi modele, precum RAV4, Lexus LS si Camry, Toyota s-a descurcat foarte bine pe piata americana, care este cea mai mare din lume, castigand cota de piata in detrimentul grupurilor General Motors Corp. si Ford Motor Co., acestea trecand printr-o perioada dificila de restructurari.

Cotidianul nipon a precizat ca vanzarile Toyota au crescut cu aproximativ 10% pana la aproximativ 24 mii de miliarde yeni in anul fiscal 2006/2007. Toyota nu a dorit sa comenteze acest anunt, urmand a publica rezultatele financiare la data de 9 mai 2007.