Compania cu cel mai mare profit net declarat este Toyota, niponii reusind o valoare record de 3,1 miliarde de euro pentru perioada aprilie-iunie 2007. In procente relative asta a inemnat o crestere de 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in care au inregistrat un profit de 2,26 miliarde euro.

Locul secund intr-un clasament neoficial bazat pe datele centralizate de Wall-Street este ocupat de Daimler-Chrysler, concernul anuntand un profit de 2,1 miliarde euro. Aceasta valoare include si divizia de camioane si autobuze, care a contribuit substantial la profitul grupului. Mercedes Group, divizia principala a Daimler-Chrysler, a inregistrat un profit net de 1,2 miliarde euro, aproape dublu fata de-al doilea trimestru al anului 2006.

Profitul Volkswagen A.G., cel mai important constructor european, s-a ridicat la 1,22 miliarde euro. Cresterea relativa fata de al doilea trimestru din anul precedent a fost de 42%.

General Motors poate fi numit grupul cu cea mai puternica revenire, compania din Detroit reusind sa obtina un profit de 650,8 milioane euro, dupa ce doar cu un in urma inregistrase o pierdere record de 3,4 miliarde dolari (circa 2,48 miliarde euro).

Ford intra, de asemenea, in categoria producatorilor care au terminat pe profit Q2, in conditiile in care s-au confruntat cu pierderi cu un an in urma. In cele 3 luni, care s-au incheiat la data de 30 iunie, ameicanii au inregistrat 750 milioane dolari, circa 547,7 milioane euro, ca profit. Pierderile din aprilie-iunie 2006 s-au ridicat la valoarea de 231,5 milioane euro.

Citeste si:

Un alt grup care a crescut spectaculos in trimestrul tocmai incheiat a fost Fiat. Italienii, datorita noii game de modele, au contabilizat un profit de 593 milioane de euro, raportat la cele 280 de milioane obtinute in perioada aprilie-iunie 2006 s-ar traduce intr-o majorare de aproape 110 procente.

Honda, al doilea producator ca marime din Japonia, se situeaza pe o pozitie favorabila si la analiza profitului, fiind una din companiile care s-au apropiat de pragul de un miliard de euro . Mai exact au inregistrat un profit de 948 milioane de euro in acest trimestru cu o crestere de 15% fata de perioada corespondenta a anului precedent

Grupul francez PSA, format din marcile Peugeot si Citroen, a anuntat 492 miloane euro profit avand o marja de crestere de 32% fata de profitul de 306 milioane euro aferent trimestrului al doilea din 2006. Celalalt grup francez, din care face parte si constructorul Dacia, Renault nu a dat publicitatii valoriile pentru trimestrul al doilea afisand doar valoriile semestriale. In primul semestru francezii au raportat un profit net de 1,32 miliarde euro in usoara scadere cu 20,7% fata de primul semestru din 2006.

Cel mai important producator coreean, Hyundai a inregistrat o majorare de 52% a profitului comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. In perioada aprilie-iunie 2007 au obtinut 486 milioane euro, in timp ce in trimestrul al doilea din 2006 au raportat 318 milioane de euro.

Mitsubishi este singurul producator japonez care a avut pierderi, inregistrand un minus de 50,6 milioane euro, o pierdere atenuata totusi de deprecierea yenului in raport cu principalele monede, in 2006 in aceeasi perioada niponii confruntandu-se cu un deficit de 92,72 milioane de euro.