In urma desemnarii partenerului strategic, acesta va prelua pachetul majoritar de actiuni al AvtoVAZ. Presedintele companiei ruse, Alexander Pronin, a declarat ca AvtoVAZ a fost foarte aproape sa semneze o intelegere cu Renault in luna mai, insa atunci a primit si o oferta din partea Fiat.

Oferta Renault a fost mai larga si includea construirea unui centru tehnic stiintific, dar din cauza intarzierii raspunsului AvtoVAZ, producatorul francez a ales sa creeze acel centru in Romania, mai scrie Kommersant.

Grupul Renault-Nissan doreste sa ajunga intre primii trei producatori de masini la nivel mondial. In 2006 s-a aflat pe locul patru, cu vanzari de 5,9 milioane masini, iar Ford s-a plasat pe locul trei, cu 6,3 milioane de masini comercializate. O eventuala intelegere intre Renault si AvtoVAZ ar putea aduce constructorul francez in fruntea producatorilor de vehicule cu pret redus. Oficialii Renault au refuzat sa comenteze asupra negocierilor cu AvtoVAZ, mai noteaza sursa citata.

Citeste si:

O intelegere intre AvtoVAZ si Renault pentru modelul denumit "Class C" presupune renuntarea companiei ruse la contractul cu Magna, o companie canadiana. AvtoVAZ a prezentat un prototip al "Class C", in varianta sedan si hatchback, pe care spera sa il produca in colaborare cu Magna. Surse neoficiale citate de Kommersant spun ca Magna nu a gasit un furnizor pentru componentele masinii si ca modelele au fost dezvoltate de AvtoVAZ. Fiecare masina ar trebui sa coste in jurul a 12.000 dolari, relateaza sursa citata.

AvtoVAZ produce aproape un milion de automobile anual, iar printre modele se numara Lada Kalina, Samara si Niva. Modelul VAZ 2101, lansat in 1970 pe baza lui Fiat 124 este masina cea mai des asociata cu marca Lada.