Toyota va pune la dispozitie cativa hibrizi, care vor face parte din flota EDF si care vor fi exploatati zilnic in conditii de trafic normale. In urma testelor compania franceza va putea adapta sistemul de alimentare cu energie public, pentru a face fata consumului aditional inregistrat in momentul in care PHV-urile vor deveni din ce in ce mai populare.

Primele versiuni de strada ale PHV-urilor vor fi comercializate in Franta incepand cu aceasta toamna, urmand ca in viitor fie disponibile si pentru restul tarilor din vestul Europei. EDF si Toyota au mai colaborat la dezvoltarea unui sistem de incarcare rapida cu care vor fi echipate viitoarele vehicule propulsate doar pe baza curentului electric.

Acest sistem va fi compatibil cu noile terminale amplasate in locatii publice, astfel incat soferii sa isi poata reincarca automobilele in timp ce acestea sunt parcate in fata birourilor sau a supermarketurilor.

Citeste si:

CEO-ul Edf, Pierre Gaddonneix, citat de just-auto, vede acest pas mic facut de cele doua companii ca un pas mare pentru transportul urban economic si pentru reducerea poluarii in marile metropole.

PHV-urile de la Toyota combina motoarele traditionale pe benzina cu motoarele electrice alimentate de baterii. Reincarcarea bateriilor se poate face atat in mers prin stocarea energiei rezultata in urma franarii sau prin conectarea la o sursa de curent. Dezavantajul electricitatii ca sursa de propulsie consta in capacitatea redusa de stocare a bateriilor, soferii fiind nevoiti sa mearga foarte des la priza.

Pentru drumuri pe distante scurte folosirea PHV-urilor s-a dovedit mai economica si mai putin poluanta datorita consumului redus de combustibil fosil, pentru deplasari mai lungi motoarele electrice nu pot fi inca un substituent pentru cele conventionale.