Reprezentantii companiei mentin suspansul, negand acest aspect si eschivandu-se de la a nominaliza modelele ce vor iesi pe portile fabricii din Romania.

John Fleming, presedintele Ford Europa alunga zvonurile cum ca Ford ar putea construi un concurent pentru bestsellerul de buget, asamblat la Mioveni in colaborare cu Renault, intr-un interviu acordat pentru cotidianul spaniol El Mundo.

“Nu planuim sa construim modele low-cost in Romania. Aceasta uzina este foarte importanta pentru extinderea noastra in Europa de Est. Detinerea unei unitati intr-o tara in care costurile de productie se mentin la un nivel rentabil, ne va da posibilitatea sa ne extindem si pe celelate piete emergente din zona”, a declarat seful Ford pentru ziarul iberic.

Cei de la Ford nu abandoneaza, insa, ideea de a intra pe segmentul low-cost, Fleming sustinand ca in planurile de viitor ale producatorului american figureaza si o asemenea extindere, dar in prezent toate eforturile vor fi canalizate asupra perfectionarii gamei existente.

Citeste si:

Intrebat ce automobile vor asambla muncitorii din Craiova, John Fleming a spus ca in fosta uzina Daewoo se va construi un model de clasa mica si un vehicul comercial usor. Intr-o declaratie anterioara acesta a dezvaluit ca modelul asamblat in Romania va fi complet nou si este in stadiul de proiectare in Marea Britanie si Germania, iar 90% din productia de 300.000 de unitati anual va fi destinata exportului.

Daca punem cap la cap indiciile, am putea concluziona ca la Craiova va fi asamblat un model de serie, bazat pe actualul concept Verve, ce ar putea fi chiar urmasul lui Fiesta sau exponent al aceleasi clase, si ca europenii se vor putea bucura in aceeasi masura de acesta, deci nu va fi doar un model de nisa. Francezii pot rasufla astfel usurati, Logan nu va fi amenintat de un “compatriot”.

“Vehiculul comercial va fi unul de mici dimensiuni si ieftin”, conform presedintelui Ford. Producatorul american urmareste abordarea acestui segment, considerat unul din cele mai profitabile, datorita costurilor de productie mai reduse, a asamblarii in serie si a vanzarilor mai putin vulnerabile la fluctuatile economice. VAN-ul de la Dacia este cel mai bun exemplu in acest sens, fiind modelul ideal pentru micii intreprinzatori.

Legat de iminenta cedare a marcilor Land Rover si Jaguar, John Fleming anunta ca in maxim doua luni vor fi dezvaluite numele noilor proprietari si ca vanzarea se va face doar la pachet, fiind improbabila scindarea celor doua marci. Instrainarea Volvo pare ceva mai indepartata, datorita solutiilor tehnice comune cu ale grupului mama Fleming este constient ca tranzactia marcii suedeze catre un grup competitor ar submina afacerile Ford.