In schimb, acesta a refuzat sa faca estimari pentru valoarea vanzarilor tintita in China sau sa ofere un timp limita pana Mercedes ii va surclasa pe cei de la BMW.

De cealalta parte, producatorul de automobile BMW se afla in China cu mult inaintea companiei Mercedes, iar celalalt jucator german, Audi, livreaza comenzi speciale pe piata chineza, producand limuzine pentru guvernamant, a declarat Zetsche.

Intrebat de cresterea euro, care ingreuneaza producatorii europeni de automobile sa-si exporte produsele, Zetsche a afirmat ca “ar prefera un vant puternic decat un vant din fata, nefavorabil” si ca situatia Mercedes ramane comfortabila.

Moneda euro a castigat, saptamana trecuta, cel mai mare record din acest an, de 8% sau 1,6 dolari.

De asemenea, directorul executiv al Mercedes a mai spus ca discutiile prinvind posibila cooperare cu BMW pentru producerea urmatoarei generatii de masini s-au incheiat, pentru moment, dar ca vor continua cu siguranta.

Planuind crearea unor motoare hibride, cei doi producatori germani studiaza modalitatile de lucru la diferite componente de masini si la tehnologii noi.

Citeste si:

Aceste discutii au fost “deschise, fructuoase, constructive si promitatoare”, a mentionat Zetsche.

Sefii companiilor producatoare de automobile, prezenti la salonul auto bianual de la Beijing, au estimat ca piata chineza va cunoaste un alt an de vanzari masive in 2008, in conditiile in care cresc vanzarile de pe a doua piata auto din lume, iar productia se extinde pentru a beneficia de costurile mai mici.

Producatorii internationali de automobile, precum Volkswagen, General Motors si Ford se bazeaza din ce in ce mai mult pe piata chinezeasca, pentru a compensa incetinirea vanzarilor de pe piata europeana si de pe cea din Statele Unite, intrucat consumatorii resimt efectele incetinirii cresterii economice si ale scumpirilor.

Daimler si Chrysler au impreuna un joint-venture in Beijing si vor continua sa lucreze impreuna, chiar si dupa ce Chrysler va fi preluata in totalitate de Cerberus.

In legatura cu potentiala colaborare cu Aston Martin, Zetsche nu a avut nimic de comentat. Insa, in urma cu cateva luni, acesta a calatorit in Kuweit, care este cel mai mare sediu al Daimler, si s-a intalnit cu unul din sefii Aston, care detine 50% din companie.

Legat de acest lucru, seful Daimler a enuntat faptul ca Aston Martin are nevoie de parteneri noi pentru a-si dezvolta tehnologia in viitor, iar Mercedes ar putea fi un asemenea partener.