Lamborghini si rivalii sai considera ca masinile sport de lux ar trebui protejate, intrucat parasesc garajul doar in weekend, contribuind cu doar 0,3% la emisiile din UE.

"Ca brand de lux reprezentam Europa pe glob. Suntem o categorie care trebuie protejata”, a precizat directorul executiv Lamborghini, Stephan Winkelmann.

Multi fabricanti europeni de masini se tem ca noile norme UE referitoare la emisii ii vor face necompetitivi pe glob, conducand la disparitia lor.

Comisia Europeana a propus diminuarea emisiilor de dioxid de carbon pentru masinile noi pana la o medie de 120 de grame pe kilometru pana in 2012, comparativ cu emisiile din prezent de 160 g/km.

Masinile sport, care de obicei au emisii intre 200 si 500 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, vor fi sustinute diferit pentru a fi competitive pe pietele internationale.

“Vrem un rezultat bun pentru mediu, insa nu dorim ca noile reguli sa aduca dezavantaje producatorilor de nisa si de volume mici, cei mai multi sunt in Marea Britanie”, a precizat un diplomat din Marea Britanie.

Citeste si:

Producatorii care fac mai putin de 10.000 de vehicule pe an vor putea negocia individual tintele cu Comisia Europeana.

“Incercam sa reducem emisiile de CO2 anii viitori, facem tot ce putem, insa nu vom putea sa indeplinim cerintele europene de 120 sau 130 de grame pe kilometru”, a precizat oficialul Lamborghini.

Exceptiile Comisiei Europene pentru producatorii de nisa vor acoperi Aston Martin, care spera sa comercializeze 7.500 de masini anul acesta, dintre care 60% in Uniunea Europeana.

Vor acoperi de altfel companiile Lotus si Morgan, insa nu vor ajuta Ferrari sau Maserati. Cele doua brand-uri vand sub 5.000 de masini pe an in Uniunea Europeana, insa vor fi excluse de la exceptiile comisiei intrucat fac parte din Grupul Fiat care vinde circa 1,2 milioane de unitati in Europa de Vest.

“Fiat nu este de acord cu noile propuneri, care va discrimina Ferrari si Maserati”, a spus Gualberto Ranieri, reprezentant al Fiat Group.