Ford a demarat recent o competitie intre fabricile pe care le detine in Europa pentru producerea noului Ford Transit incepand cu 2010. In aceasta competitie, fabrica din Southampton se va confrunta cu diviziile din Romania si Turcia, care au costuri mai reduse.

Un reprezentant al Ford a declarat ca nu s-a luat nicio decizie legata de viitorul fabricii, aceasta fiind dificil de luat si din cauza faptului ca se are in vedere productia unei game variate de modele Transit.

Intr-o nota interna a fabricii, aparuta in ziarul local, The Southern Daily Echo, se arata ca Ford "a gasit o serie de factori de natura economica si operationala care ar putea impiedica atingerea volumului necesar de investitii pentru a se continua desfasurarea activitatii la nivelul actual".

"Fabrica din Southampton a atins un moment critic din istoria sa si fiecare trebuie sa faca tot posibilul pentru a-i asigura viitorul, altfel Transit va fi construit in alta parte", a spus, in nota interna managerul Martin Chapman.

Citeste si:

Ford Motor a anuntat, la sfarsitul lunii iulie, pierderi trimestriale nete de 8,7 miliarde de dolari, pe fondul scaderii vanzarilor de camioane si automobile sport utilitare (SUV) pe piata americana. Pierderile nete ale companiei in al doilea trimestru au fost de 3,88 dolari/actiune, in scadere fata de un profit net de 750 milioane dolari (31 centi/actiune), inregistrat in perioada similara a anului trecut.

Incepand din luna decembrie, Ford intentioneaza sa transforme trei uzine de camioane si SUV-uri in fabrici pentru automobile mici si sa dubleze productia motoarelor cu patru cilindri, pana in 2011.

Ford este prezent pe piata romaneasca, unde a preluat, in acest an, fosta uzina a Daewoo de la Craiova, la care a anuntat ca va incepe productia in 2009.

Primul vehicul Ford produs in Romania va fi Transit Connect si va iesi de pe linia de productie la jumatatea anului 2009.