Piata autoturismelor noi autohtone si din import dotate cu motoare Diesel a scazut la 7 luni la 67.756 unitati, reprezentand 38,8% din totalul pietei auto de 174.480 unitati, fata de 43,7% cat se inregistra in intervalul ianuarie-iulie 2007.
Din totalul de autoturisme diesel inmatriculate in primele 7 luni in Romania 42,9% au fost din import, 51.371 unitati, in scadere de la 52.164 unitati in acelasi interval din 2007, respectiv 47,9%.

Vanzarile de autoturisme echipate cu motoare diesel depasesc 50% la unele marci precum Mercedes,
Skoda si VW, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Principala cauza a acestei evolutii au fost cresterea pretului combustibilului pe ansamblu, cu o crestere mai abrupta a pretului motorinei in comparatie cu cel al benzinei.

“Este insa posibil ca in viitor, achizitia de autoturisme cu motor diesel sa sa inregistreze un anumit reviriment daca avem in vedere politica UE privind limitarea emisiei de CO2, politica ce se regaseste de altfel si in formula taxei pe poluare din Romania si prin care se stimuleaza achizitia de autovehicule cu emisii de CO2 cat mai mici (emisia specifica de CO2 a motoarelor Diesel e mai redusa decat cea a motoarelor pe benzina)”, informeaza APIA.

Piata autovehiculelor noi a inregistrat o crestere generala de 2,3% (210.749 unitati fata de 206.089 unitati in 2007), mult sub ritmul de anul trecut (23,3%), autoturismele inregistrand o scadere de 1,8%, respectiv 174.480 unitati fata de 177.685, cat se inregistrau in primele luni ale lui 2007.

Scaderea inregistrata de autoturisme este compensata de cresterea vanzarilor de vehicule comerciale (25,3%) respectiv 33.736 unitati fata de 26.930 unitati in 2007. Principala contributie la aceste rezultate revine vehiculelor comerciale usoare care au inregistrat o crestere de 29,3% (24.405 unitati).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri