Subaru Motors Trading cere suspendarea procedurii de cumparare a masinilor

Astfel, compania Subaru Motors Trading sustine in instanta faptul ca societatea Ager Leasing IFN, care a vandut in leasing IGPR-ului (Inspectoratul General al Politiei Romane) 300 de autospeciale, nu ar avea autorizatie emisa de producatorii Subaru, iar actele depuse pentru participarea la licitatie a acestei firme ar contine informatii false.

De asemenea, potrivit actiunii, Subaru Motors Trading le cere magistratilor suspendarea procedurii prin care IGPR intra in posesia celor 300 de autospeciale, anularea procedurii de atribuire pentru lotul respectiv de autoturisme si respingerea ca innacceptabila a ofertei depuse de Ager Leasing la licitatie.

Potrivit actiunii facute in instanta de Subaru Motors Trading, Ager Leasing ar fi depus, pentru licitatia organizata de IGPR in scopul cumpararii celor 300 de autospeciale, documente potrivit carora aceasta firma are autorizatie emisa de un dealer autorizat, Pro Motor, insa acest dealer la randul sau nu face parte din dealerii Subaru.

Subaru Motors Trading sustine ca firma ofertanta, Ager Leasing, trebuia sa fie autorizata, deoarece numai producatorul sau un furnizor autorizat de catre producator ar putea avea dreptul sa ofere garantiile si asigurariile pentru produsele vandute, cerinte continute si de documentele pentru aceste achizitii.

„Probele administrate releva realitatea ca Pro Motor nu este dealer Subaru autorizat de catre producator, ci ca actioneaza in calitate de intermediar, neputand emite in persoana proprie autorizarea ceruta. Din probele depuse se confirma ca dealerul autorizat care ar putea emite o astfel de autorizatie nu este Pro Motor, ci dealerul german ALLRAD-AUTOMOBILE GmbH si eventual, distribuitorul german SUBARU Deutchland GmbH. Numai aceste entitati ar fi avut indrituirea sa emita autorizarea, direct catre ofertantul AGER Leasing, pentru ca aceasta autorizare sa fie conforma cerintelor documentatiei de atribuire, fapt care nu s-a relizat”, sustine Subaru Motors Trading in actiunea depusa pe rolul Curtii de Apel Bucuresti.

In aceeasi actinune, Subaru Motors sustine ca firma Ager Leasing nu ar fi indeplinit nici cerintele caietului de sarcini de la licitatie, in sensul ca unitatile de service pentru cele 300 de autospeciale prezentate in oferta Ager Leasing trebuia sa fie „agreate” de producatorul autovehiculelor Subaru.

Mai mult, Subaru Motorsd Trading sustine ca niciuna dintre societatile mentionate in oferta ca unitati de service nu a fost agreata niciodata de producator, aceste unitati fiind chiar actionate in instanta pentru a le interzice comercializarea produselor Subaru. „Producatorul insusi a actionat in instanta, cerand acesteia sa interzica unitatilor prezentate in oferta Ager Leasing folosirea marcilor SUBARU, importul si comercializarea de piese de schimb SUBARU, este evident ca nu le-a acordat o autorizare pentru a face tocmai ceea ce a solicitat sa le fie interzis de catre instanta”, se arata in actiunea depusa in instanta.

Procedura de achizitie a celor 300 de masini a inceput in mai 2007, se arata in actele din instanta, potrivit carora contractul de atribuire nu a fost semnat.

Politia spune ca totul a fost legal

Citeste si:

In replica, Inspectoratul General al Politiei Romane solicita respingerea ca nefondata a cererii de suspendare a procedurii de atribuire inaintate in instanta de Subaru Motors Trading. IGPR sustine, in intampinarea depusa pe rolul Curtii de Apel, ca dealerul Pro Motor primise confirmarea si aprobarea de la producatorul german Subaru a faptului ca acestia le vor pune la dispozitie produsele marca Subaru, pentru a realiza oferta pentru cele 300 de autospeciale prin societatea de leasing Ager Leasing.

IGPR precizeaza, in acelasi document, ca Subaru Motors Trading poate sa faca o alta actiune in instanta impotriva dealerului Pro Motor, in cazul in care exista suspiciuni asupra autorizarii acesteia de catre producatorii Subaru.

In legatura cu unitatile de service propuse de Ager Leasing, IGPS sustine ca Ager Leasing a prezentat „o lista cu 5 unitati service autorizate de Pro Motor, dealer autorizat de autovehicule Subaru si echipamente suplimentare”. „Astfel autoritatea contractanta (n.r. IGPR) a primit ceea ce a solicitat in caietul de sarcini, motiv pentru care a declarat admisibila oferta depusa”, adauga IGPR in documentul depus in instanta.

Initial, Subaru Motors Trading a contestat procedura prin care au fost cumparate cele 300 de autospeciale de catre IGPR la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, in mai 2008, insa actiunea a fost respinsa ca nefondata. Subaru Motors a facut, insa, recurs la Curtea de Apel Bucuresti pe data de 4 iulie impotriva deciziei Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, urmatorul termen de judecata fiind stabilit pentru data de 8 septembrie.

Ager Leasing a mai avut contracte pentru masini ale politiei

Procedura de achizitie a celor 300 de masini a inceput in mai 2007, se arata in actele din instanta, potrivit carora contractul de atribuire nu a fost, deocamdata, semnat.

Conform raportului procedurii de atribuire, intocmit in februarie, comisia de evaluare a desemnat castigator SC Ager Leasing IFN pentru 28 de loturi de masini din 31, care inseamna in total 2.923 de masini.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, societatea Ager Leasing IFN este detinuta de Mihail Bogdan Savin, actionar majoritar.

Despre acesta, presa a scris, de-a lungul timpului, ca a primit mai multe contracte cu societati de stat sau institutii, inclusiv cu Ministerul de Interne. Potrivit cotidianului "Ziua" din 22 septembrie 2006, aceasta firma a vandut Ministerul Administratiei si Internelor, in 2006, cele 6000 masini Dacia Logan date politiei, la un pret ajuns sa fie dublu fata de cel la poarta fabricii.