"Investitiile Ford in Romania raman aceleasi. Din fericire planurile nu s-au schimbat", au spus reprezentantii Ford.
Ford este prezenta pe piata romaneasca, unde a preluat, in acest an, fosta uzina a Daewoo de la Craiova, la care a anuntat ca va incepe productia in 2009.

Compania a platit Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul uzinei de la Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii, potrivit NewsIn.

Astfel, compania a anuntat ca va produce la Craiova vehiculul comercial Ford Transit Connect incepand cu mijlocul anului viitor, urmand ca din 2010 sa intre pe linia de productie un nou model din clasa mica, care se va fabrica doar la Craiova. Compania americana estimeaza ca va produce anual, in 2012, 300.000 autovehicule si tot atatea motoare.

Din 2012, Ford se asteapta la cheltuieli de aproximativ un miliard de euro pe an in Romania pentru sustinerea activitatilor de la fabrica din Craiova. Numarul de locuri de munca va creste intre timp de aproape doua ori, de la 3.900 in prezent la 7.000.

Citeste si:

Ford Europa raspunde de producerea, vanzarea si operatiunile de service pentru autovehiculele Ford pe 51 de piete inclusiv Rusia si Turcia.

Ford Motor Co a afisat vineri, 7 noiembrie, pierderi operationale de 2,98 miliarde dolari in al treilea trimestru, din cauza problemelor cu care se confrunta industria auto globala si a crizei creditelor, ce s-a extins din America de Nord in alte regiuni ale lumii, potrivit Reuters.

Oficialii companiei au anuntat ca vor reduce cheltuielile salariale cu inca 10%, potrivit unui program de diminuare a costurilor cu 15%, intocmit in acest an.

Compania a anuntat ca divizia de automobile a avut nevoie de 7,7 miliarde dolari in numerar, in al treilea trimestru, din cauza scaderii productiei si a altor factori. Lichiditatea, incluzand creditele disponibile, a fost de 29,6 miliarde dolari.