"Nu putem avea niciun interes in a asista la prabusirea industriei auto americane”, a spus vicepresedintele Comisiei Europene, Gunter Verheugen, dupa discusii cu oficiali americani.

Acesta a subliniat ca un eventual colaps al gigantilor auto americani “ar avea urmari serioase asupra filialelor din Europa”.

Casa Alba a anuntat vineri ca ia in calcul acordarea unui ajutor de urgenta, dupa ce Congresul nu a reusit sa aprobe planul de 14 miliarde de dolari pentru salvarea industriei auto.

“Daca este nevoie de fonduri noi pentru producatorii americani, bineinteles, credem ca acestea ar trebui acordate incat sa nu afecteze competitia. Dar, in principiu, credem ca este categoric in interesul nostru sa ajutam la restructurarea industriei auto americane si la depasirea de catre aceasta a crizei”, a spus Verheugen.

Citeste si:

De asemenea, producatorii de componente auto, care ofera mai multe locuri de munca decat companiile auto, resimt aceste presiuni, a subliniat Verheugen.

Senatorii americani nu au putut ajunge joi la o intelegere privind planul de salvare a marilor constructori de automobile, care sunt acum mai aproape de faliment, decizia punand in pericol locurile de munca a 2,2 milioane de angajati, directi sau indirecti.

Camera Reprezentantilor adoptase miercuri "Proiectul de lege privind finantarea si restructurarea industriei auto", dupa o lunga zi de negocieri, ce se incheiase cu un text de compromis intre Casa Alba si majoritatea democrata. Republicanii votasera masiv impotriva proiectului.

Initial, GM, Chrysler si Ford Motor Co au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari, suma fiind cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde de dolari, finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.