In cadrul unui interviu acordat Reuters, directorul financiar Alan Hippe a precizat ca marja de fonduri proprii de care dispune grupul poate fi inca girata, in pofida cheltuielilor pentru deprecieri de active care merg pana la 1 miliarde de euro pentru anul trecut, afisate in decembrie. Reprezentantul companiei a recomandat, totusi, prudenta, potrivit NewsIn.

"Este atat de greu sa anticipam evolutia situatiei din anul curent, incat este foarte logic sa ne gandim la o consolidare a bazei de capital in aceleasi proportii", a explicat Hippe.

In prima parte a sedintei de tranzactionare, titlurile Continental se depreciau cu 19,5%.

O eventuala majorare de capital va crea constrangeri asupra Schaeffler, care a devenit actionarul principal al Continental, in sensul de a injecta fonduri suplimentare, daca vrea sa isi mentina participatia la 49,9%.

Grupul Schaffler, care nu este cotat la bursa, a facut, insa, imprumuturi masive care sa isi majoreze participatia la Continental si nu mai poate conta pe plata unui dividend. Producatorul de componente auto a avertizat luna trecuta ca ia in considerare posibilitatea de a suspenda integral plata dividendelor pentru 2008.

Citeste si:

"In principiu, singura marja de care dispunem este pentru un dividend foarte mic", a precizat Hippe.
Continental, care este prezent si in Romania, este unul dintre primii cinci furnizori de piese auto din lume si si-a stabilit vanzari de 25 miliarde euro in anul fiscal 2008. Continental produce sisteme de franare, sisteme electronice pentru masini, anvelope si alte componente auto.

In 18 decembrie, agentia de evaluare financiara Moody's a coborat ratingurile pentru credite pe termen lung ale Continental AG si ale subsidiarelor sale de la 'Baa3' la 'Ba1', pe fondul inrautatirii profilului de creditare, dupa ce, in 12 decembrie, agentia de rating Fitch a coborat de la 'BBB-' la 'BB+' ratingul pentru credite pe termen lung al Continental AG, ca urmare a deteriorarii accelerate a conditiilor de pe pietele auto, care inregistreaza scaderi masive de productie.

Seful asociatiei europene a furnizorilor de piese auto, Lars Holmqvist, avertiza in 15 decembrie ca in cateva luni unul din zece furnizori europeni de componente auto ar putea da faliment fara sprijin guvernamental. In opinia lui, Continental este un exemplu de companie cu afaceri solide, dar amenintata de inasprirea conditiilor de creditare.

Continental anunta, de altfel, in prima parte a lui decembrie ca a cerut bancilor sa pasuiasca firma pentru imprumuturi de aproape 11 miliarde euro.