Presedintele PSD Mircea Geoana a participat, joi seara, la Pitesti, la o intalnire cu liderii Sindicatului Automobile Dacia si cu patronatul uzinei de la Mioveni, reprezentat de directorul general Francois Fourmont, avand ca tema salvarea industriei autohtone de constructii de masini. Presedintele Senatului a spus ca a tinut neaparat sa aiba aceasta intalnire pentru ca industria auto din Romania este una dintre cele mai grav afectate de criza economica si a promis ca primele masuri anticriza vor fi aplicate la uzina Dacia.

"Sunt extrem de hotarat, si vom ridica acest subiect la nivelul dialogului politic dintre PSD si PD-L si la nivelul actiunii guvernamentale, pentru adoptarea de urgenta, sper eu chiar saptamina viitoare, a unui plan concret de masuri de sprijinire si de salvare a industriei de autoturisme romanesti. Aceste masuri de relansare a pietei de automobile din Romania, cu accent pe pivotul industriei romanesti, care este Dacia Renault, au fost prezentate de catre grupul Dacia Renault in mod oficial Guvernului Romaniei. Acest pachet de masuri dorim sa-l introducem intr-un pachet de masuri anticriza si de stimulare economica si de pastrare de locuri de munca, pe care le vom discuta la nivelul strategic al coalitiei de guvernare in ziua de luni", a afirmat Geoana, citat de NewsIn.

El a mai spus ca este imperios necesar sa fie reluat programul Rabla, ca prima masura de relansare a productiei autohtone de autoturisme. "stiti foarte bine ca orizontala industriei ocupa peste 150.000 de oameni si printre propunerile avansate de cei de la Dacia si care, evident, nu reprezinta singura problema a economiei romanesti, sunt chestiuni legate de lansarea de urgenta a programului Remat, faimosul program Rabla. Este obligatoriu ca imediat acest program sa reporneasca, sa fie bugetat si binenteles si partea procedurala, de formularistica pe care cetatenii doritori ar putea sa-l faca neintirziat, deindata ce Guvernul va da un semnal ca acest program continua", a adaugat presedintele Senatului.

Citeste si:

O alta masura anticriza anuntata de Geoana vizeaza cumparatorul de masini romanesti, care trebuie sprijinit sa ia credite cu o dobanda mai mica. "Un cetatean care ar dori sa cumpere o Dacie sau un autoturism astazi este chemat sa plateasca o dobinda de 20% pentru achizitionarea unui autoturism, ceea ce face ca pentru un cetatean cu un venit mic sau mediu sa fie imposibil sa achizitioneze un autoturism. De aceea, asa cum am sugerat in discutiile cu guvernul Romaniei, capitalizarea CEC-ului si gasirea unor formule impreuna cu Banca Nationala a Romaniei, pentru a subventiona acest credit sau pentru a gasi formule de plata diferentiata, decalata, a TVA-ului reprezinta o parte din sugestiile facute de noi si care sper sa fie aprobate de catre Guvern si sa fie puse la dispozitie" a mai spus Geoana.

Un alt punct dezbatut cu administratia de la Dacia a fost legat de investitia inceputa la Titu de catre Grupul francez. În ceea ce priveste aceasta investitie, Geoana crede ca ar trebui sprijinita financiar chiar de catre Ministerul Finantelor.

"Este practic o bijuterie pe care Grupul Dacia Renault a decis practic sa-l mute din Franta si din alte tari occidentale aici la noi, in Romania. Exista o discutie pe care Dacia Renault a facut-o deja cu Banca Europeana de Investitii si de aceea este important ca si Ministerul Finatelor sa vina in intampinarea acestei linii de credit, care sa permita continuarea investitiei la Titu. Inseamna peste 2.000 de locuri de munca de inalta calificare si inseamna de fapt repunerea Romaniei pe harta ingineriei si inaltei tehnologii. În timp ce in alte tari se inchid astfel de investitii, este foarte important ca Guvernul sa dea un semnal ca Romania este atractiva chiar in conditii dificile de criza pentru acest tip de investitii strategice", a mai spus Geoana.