Dacia a lansat anul trecut Sandero diesel in Franta de la 10.500 euro, avand motorul de 1,5 litri cu 70 si 85 CP.

“Vom lansa in Romania in luna iunie Sandero diesel, iar inainte de perioada concediilor vom prezenta pe Sandero si Logan motorizarea de 1,2 litri benzina”, a declarat directorul general al automobile Dacia, Francois Fourmont.

Motorizarea de 1,2 litri 16V 75 CP benzina a fost lansata in februarie 2009 in Franta, la un pret de 7.800 euro.

Noul motor de 1.149 cc benzina are pe Sandero un consum mixt de 5,9 litri la 100 de km, si emisii de CO2 de 139 grame pe km. Motorizarea indeplineste normele Euro4. Viteza maxima este de 161 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100km/h se face in 13,6 secunde. Rezervorul are o capacitate de 50 litri.

In Romania, Sandero are doar doua motorizari pe benzina, 1,4 litri 75 CP si 1,6 litri 90 CP.

Dacia va livra catre Germania incepand de luni cate 3.500 de masini pe saptamana. “Suntem limitati de capacitatea de productie, ramanem intre 3.500 – 4.000 de unitati trimise pe saptamana in Germania”, a precizat Fourmont.

Oficialul Dacia a precizat ca este putin probabil ca versiunile cu cutie automata sa fie lansate in Romania. „Nu am luat inca nicio decizie cu privire la lansarea Dacia cu cutie automata in Romania. Aceasta decizie a fost luata doar pentru tarile din Golf, unde 80-90% dintre masinile vandute au cutie automata. Acolo, o masina cu cutie manuala nu poate fi vanduta”, a spus directorul general Dacia.

Grupul Renault a lansat pe pietele din Golful Persic modelele Logan si Sandero echipate cu cutie de viteze automata cu cinci rapoarte, versiuni care vor fi pastrate doar pentru pietele unde exista o cere mare pentru aceste versiuni. Masinile sunt comercializate sub sigla Renault, dar si sub brand-ul Dacia, cutia automata vine cu motorul de 1,6 litri si 90 de cai putere.

Fourmont a mai spus ca modelul Sandero echipat cu sistem GPL va fi lansat pentru inceput in Italia, unde exista bons-uri pentru utilizarea acestui tip de carburant, fiind avute in vedere, de asemenea, tari precum Franta si Germania.

Deocamdata nu exista un plan pentru Romania, deoerece aici nu este incurajata utilizarea GPL si, modelul Logan echipat cu GPL nefiind un succes pe piata romaneasca. „In Romania nu exista un sistem de bonificatii pentru GPL si, in plus, am fost dezamagiti de vanzarile pentru Logan cu GPL”, a adaugat Fourmont.

SUV-ul Dacia apare in 2010, investitia este de circa 100 mil. euro

Dacia va lansa in 2010 modelul SUV, pentru care investitia se ridica la aproximativ 100 milioane euro, din care 15 milioane euro fiind ajutor de la guvern.

Cititi mai multe despre programul de investitii pentru SUV 4x4.

Marja operationala Dacia a fost in 2008 de 3,4% din afaceri


Automobile Dacia a inregistrat anul trecut o marja operationala de 260,7 milioane lei (70,8 mil. euro), reprezentand 3,4% din cifra de afaceri de 7,63 miliarde lei (2,073 miliarde euro).

Cititi mai multe despre motivele erodarii marjei de profit in 2008 fata de anul 2007: cresterea pretului materiilor prime incepand din trimestrul al doilea, caderea brusca a vanzarilor Dacia in ultimul trimestru sub efectul cumulat al crizei financiare internationale si al intrarii masive in Romania a vehiculelor vechi de ocazie.

SUV-ul Dacia apare in 2010, investitia este de circa 100 mil. euro

SUV-ul Dacia apare in 2010, investitia este de circa 100 mil. euro