In urma ajutorului, compania spera sa salveze aproximativ 14.500 de locuri de munca din Marea Britanie. Grupul JLR, detinut de grupul auto indian Tata, este unul dintre victimele scaderii cu 22% a vanzarilor pe piata auto britanica, in 2008, informeaza NewsIn.

Presedintele grupului Tata, Ratan Tata, declarase luna trecuta ca efectele incetinirii cresterii economice asupra JLR ar fi “devastatoare”, in cazul in care nu va primi ajutor guvernamental in garantii pentru imprumuturi de pana la 500 milioane lire sterline. Acesta a mai afirmat ca grupul are nevoie de finante pentru capitalul de lucru, subliniind ca un imprumut bancar ar fi greu de obtiunut.

Confirmarea imprumutului este asteptata pe 7 aprilie, cand membrii consiliului director al BEI se intrunesc la Luxemburg. De asemenea, banca ar putea fi de acord si cu un imprumut acordat fabricii detinuta de Nissan in Sunderland, Marea Britanie, care ar putea primi o parte a unui credit de 364 milioane lire sterline, acesta fiind impartit intre fabricile companiei nipone din Regat si Spania. Ambele imprumuturi vor avea nevoie de garantii guvernamentale.

JLR a cerut ajutor financiar din partea guvernului britanic incepand cu decembrie 2008. Totusi, in ciuda demersului secretarului pentru afaceri de a oferi un sprijin de 2,3 miliarde lire sterline sectorului auto national, afectat de criza economica, discutiile intre JLR si si reprezentantii ministerelor nu au fost duse la bun sfarsit.

Tata sublinieaza faptul ca JLR cere mai degraba garantii pentru imprumuturi si nu lichiditati, dar folosirea finantelor contribuabililor britanici pentru salvarea unei companii cu capital international ar pune diverse probleme politice.

JLR a concediat 450 de angajati in ianuarie, iar celor ramasi le-a fost scurtat programul de lucru la 35 de ore pe saptamana, in urma acordurilor cu sindicatele. Astfel, compania detinuta de Tata Motors va reduce costurile cu pana la 70 milioane lire sterline anual.

Industria auto globala a fost grav afectata de criza economica, iar cele mai mari victime, General Motors si Chrysler, au primit recent termene limita pentru restructurare, ambele fiind in pragul falimentului.