Paul Everitt, directorul executiv al societatii producatorilor si traderilor auto (SMMT), este de parere ca inmatricularile noi din martie reprezinta un barometru al increderii in economie, atat din partea companiilor cat si a clientilor. In februarie, inmatricularile noi au scazut cu 21,9%, informeaza NewsIn.

In martie au fost inregistrate 313.912 vehicule noi, marcand astfel o scadere cu 29,7%, la 480.358 masini noi inmatriculate in primul trimestru, fata de aceeasi perioada din 2008.

Sperantele privind o revenire a pietei sunt legate de masurile de sprijin care ar putea fi anuntate de cancelarul Alistair Darling la sfarsitul acestei luni.

Producatorii auto din Marea Britanie au fost nevoiti sa intrerupa productia, sa inghete salariile si sa reduca numarul angajatilor, in contextul agravarii situatiei economice. De asemenea, incetinirea economica a afectat si grupurile producatoare de piese de schimb auto.

Guvernul britanic si Banca Europeana pentru Investitii (BEI) pregatesc imprumuturi totale de aproximativ 1,5 miliarde lire sterline pentru Jaguar Land Rover, Nissan si Vauxhall, in principal pentru dezvoltarea modelelor de masini ecologice.

Noile date din industria auto britanica subliniaza declinul sectorului auto european. Conform datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate in ianuarie, vanzarile de autoturisme noi in Europa au scazut cu 7,8% anul trecut, marcand cel mai accentuat declin din ultimii 15 ani, in contextul in care criza economica a dus la scaderea cheltuielilor consumatorilor.

Datele ACEA arata ca 14.712.158 masini noi au fost inregistrate in 2008. Volkswagen a afisat o scadere cu 4,4% a vanzarilor pe intregul an, Renault – 6,9%, PSA Peugeot Citroen – 9,1% si Fiat – 5.5%.