Separat, sindicatul muncitorilor din sectorul auto, United Auto Workers (UAW), a cerut membrilor sai sa ceara Casei Albe, telefonic sau prin email, garantii ca angajatii si cei care au plecat voluntar vor fi tratati corect in cadrul negocierilor privind viitorul celor doua companii, relateaza Reuters, potrivit NewsIn.

UAW reprezinta 26.000 de angajati ai Chrysler si 62.000 ai GM. Chrysler are nevoie de bani pentru formarea unei aliante cu Fiat, iar GM pentru restructurare si evitarea falimentului.

Echipa administratiei Obama, care are rolul de a sprijini cele doua companii, crede ca viitorul Chrysler depinde de o alianta cu Fiat. Insa directorul executiv al producatorului auto italian Fiat a declarat recent ca este pregatit sa renunte la parteneriatul cu Chrysler LLC, daca sindicatele companiei americane refuza sa accepte reduceri substantiale ale cheltuielilor,

Chrysler are ca termen limita finalul lui aprilie pentru incheierea unui acord cu grupul Fiat SpA si castigarea altor concesii necesare. In acelasi timp, GM are la dispozitie pana la 1 iunie pentru castigarea restructurarii in afara justitiei. Si Ford se confrunta cu probleme, insa a ales sa nu ceara sprijin din partea guvernului SUA. GM a anuntat luni ca va concedia inca 1.600 de angajati in mai.

Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, a spus la sfarsitul lunii martie ca intrarea rapida a General Motors si Chrysler in faliment este cea mai buna solutie pentru restructurarea acestora