Conform acestui raport al grupului Renault, Dacia a inregistrat o crestere de 29% si la nivel european, datorita programelor de innoire ale parcurilor auto, cunoscut si in Romania sub numele Programul Rabla, si a cererii pentru modele entry level.

Veniturile consolidate ale grupului auto Renault, pe primul trimestru al anului 2009, au scazut, fata de perioada similara a anului trecut, cu 30,8%, la 7,08 miliarde euro, urmare a unui declin global al vanzarilor de 22,4%.

Divizia Automobile a raportat, pe primul trimestru, venituri de 6,634 miliarde euro, in scadere cu 31,8% fata de perioada similara a anului trecut, pe o piata puternic afectata de criza si in conditiile reducerii stocurilor din reteaua de distributie. In Europa, grupul a raportat o scadere a vanzarilor de 22%, cu 19% mai putin fata de primul trimestru al lui 2008.

Singura piata pe care Renault s-a aflat in crestere a fost cea germana, unde vanzarile modelelor Dacia s-au dublat, o crestere de 15% fiind consemnata si in cazul modelului Renault de mic litraj Twingo, potrivit NewsIn.

Grupul a anuntat intr-un comunicat ca activitatea este in conformitate cu planul de actiune pentru 2009 si ca isi mentine prioritatea de a genera un aflux pozitiv de capital in acest an.

Concurentul PSA Peugeot Citroen a afisat saptamana trecuta o scadere de 25% a vanzarilor din primul trimestru si a confirmat ca estimeaza in continuare pierderi anuale.

Renault a anuntat ca stocurile de vehicule nevandute au scazut cu 34%.

Grupul isi abandonase in februarie tintele de profitabilitate, cu ocazia publicarii rezultatelor pentru intregul an, anuntand in schimb ca se va axa pe diminuarea stocurilor cu inca 800 milioane -1 miliard euro in 2009, in conditiile in care estimeaza o inrautatire a conditiilor de pe piata.

Renault isi atinsese obiectivul anterior, privind diminuarea stocurilor de vehicule nevandute la nivelul de la sfarsitul lui 2007 pana la finalul lui 2008, inventarele cifrandu-se la 5,3 miliarde euro la sfarsitul anului trecut.

Vanzarile de autoturisme noi au crescut in martie cu 8% in Franta si cu 0,2% in Italia, in contextul in care programele de impulsionare a vanzarilor au inceput sa isi faca simtite efectele.