Marchionne vrea ca cel mai mare grup industrial din Italia sa separe operatiunile Fiat Auto de celelalte divizii si sa le fuzioneze cu Opel / Vauxhall, Saab si alte operatiuni europene ale General Motors, precum si cu pachetul detinut in cadrul Chrysler, scrie NewsIn.

Scopul este formarea unei companii cu venituri de circa 80 miliarde euro si cu vanzari de 6-7 milioane vehicule pe an, pe locul doi dupa Toyota, depasind Renault / Nissan, Ford Motor, sau chiar General Motors, si situandu-se aproape de Volkswagen.

Seful Fiat urmeaza sa-si prezinte planul luni dupa-amiaza la Berlin, in fata vicecancelarului german, Frank-Walter Steinmeier, a ministrului economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg si a lui Klaus Franz, presedinte al consiliului de supraveghere Opel.

Intr-un interviu pentru Financial Times, Marchionne a declarat ca "din punct de vedere tehnologic si industrial, este o fuziune perfecta". Acesta spera sa incheie tranzactia pana la sfarsitul lunii mai si sa listeze actiunile noii companii, numita provizoriu Fiat/Opel, pana la sfarsitul verii.

Daca va primi aprobarea autoritatilor antitrust, noul grup va prelua cele zece fabrici ale GM Europe, majoritatea fiind in Europa de Nord, alaturandu-le celor 11 fabrici detinute deja de Fiat, in principal in Italia, pentru a crea o retea continentala, ce va fi o mare putere in Europa, America de Nord si America Latina.

Marchionne vrea sa ceara guvernului britanic si autoritatilor din alte tari in care exista fabrici Fiat sau Opel sa ofere garantii de credite noii companii. Participatia de 30% detinuta de familia Agnelli in cadrul Fiat Auto va fi diluata dupa desprindere, GM urmand sa fie tot un actionar minoritar in cadrul Fiat/Opel.

Marchionne a vorbit inca din 2004 de desprinderea Fiat Auto de divizia de camioane Iveco, de divizia CHN, de echipamente de constructii, si de divizia de lux Ferrari / Maserati.

Masura deschide procesul de consolidare a industriei auto, Marchionne fiind primul director ce profita de implicarea majora a statului in sectorul auto si de activele valoroase oferite practic gratuit de GM si de Chrysler.

Decizia Fiat ar putea declansa o serie de consolidari in sector, insa s-ar putea confrunta cu opozitie politica in Germania, unde unele sindicate si lideri politici s-au opus planurilor grupului italian.

Marchionne, care a discutat planul cu managementul GM, va incerca luni sa calmeze ingrijorairle din Germania, sustinand ca nu va inchide nicio uzina de asamblare din aceasta tara, si ca vor fi efectuate disponibilizari si in Italia.