Am condus timp de 4 zile limuzina Mercedes-Benz E 250 CDI cu echiparea Avantgarde si pachetul sport AMG oferita de Mercedes-Benz Romania, importatorul marcii pe piata romaneasca.

E 250 CDI dispune de un propulsor de 2,2 litri diesel cu 204 CP. Modelul are un pret de pornire de peste 44.000 euro cu TVA, linia Avantgarde costa in plus 3.360 euro, iar pachetul sport AMG costa inca 3.000 euro.

Noua clasa E are atat de multe dotari optionale incat aproape se dubleaza pretul modelului datorita paletei largi de echipamente.

Galerie foto (25) : Mercedes-Benz E 250 CDI

Am parcurs circa 600 de km cu E 250 CDI pe traseul Bucuresti – Harghita si nu am scapat neobservat in niciunul din orasele prin care am fost. Design-ul avangardist atrage multe priviri, iar in trafic ti se acorda mereu prioritate, mai ales de catre ceilalti proprietari de Mercedes, dornici sa te admire mai bine.

Noua clasa E impresioneaza prin linia larga de dotari si sistemele de siguranta disponibile, Attention Assist, Adaptive Main Beam Assist si franarea automata in caz de urgenta, care este activata in momentul in care pericolul de coliziune este ridicat.

Attention Sistem, prezent in dotarea standard, monitorizeaza in mod continuu manevrele soferului asupra volanului. Miscarile sunt recunoscute prin intermediul unui senzor de precizie al coloanei de directie.

Sistemul optional Adaptive Main Beam Assist foloseste o camera pozitionata pe parbriz pentru a recunoaste masinile ce vin din sens invers si vehiculele ce se deplaseaza in fata si controleaza farurile astfel incat fasciculul de lumina sa nu ajunga la celalalt vehicul. Daca drumul din fata este liber, sistemul trece la faza lunga. Mercedes-Benz ofera acest sistem de iluminare ca pachet ce include faruri bi-xenon, Sistemul Inteligent de Iluminat (ILS) si Sistemul de iluminare diurna cu LED-uri.

Franarea de urgenta automata in cazul unei coliziuni iminente este disponibila ca dotare optionala pentru Clasa E. Senzorii radar pot actiona la 200 de metri si pot monitoriza distantele medii. Senzorii sunt legati la sistemul Brake Assist PLUS, care calculeaza in mod automat presiunea de franare pentru a preveni coliziunea in situatii critice. Soferul primeste in acelasi timp o avertizare acustica si vizuala. Daca soferul nu raspunde avertizarilor, sistemul de radare initiaza o franare partiala. In cea de-a doua etapa, daca soferul tot nu reactioneaza si coliziunea este iminenta, este initiata franarea de urgenta.

Pachetul Lane Safety pentru noua Clasa E include Blind Spot Assist si Lane Keeping Assist care previn ca vehiculul sa paraseasca, neintentionat, drumul. Cand sistemul realizeaza ca masina paraseste carosabilul, soferul este avertizat prin intermediul vibratiilor volanului.

Pachetul BlueEFFICIENCY include noile roti ce beneficiaza de o rezistenta la rulare mai mica, controlul energiei generatorului, pompa de combustibil, compresorul aerului conditionat, servodirectia asistata si functia ECO start/stop.

In dotarea standard clasa E are sapte airbag-uri, centuri de siguranta pretensionate cu limitatoare de forta si tetiere active in caz de accident, sistemul automat de control al climatizarii, Thermatic, care distribuie aerul in doua zone separate ale habitaclului si un sistem infotainment Audio 20 CD cu dubla receptie, CD-player, 8 boxe si un sistem Bluetooth pentru telefonul mobil.

Programul de personalizare pentru Clasa E este bazat pe doua linii de design si echipare, Elegance si Avantgarde.

Linia Avantgarde a Clasei E vine cu faruri bi-xenon ce beneficiaza de sistemul Intelligent Light si proiectoarele cu LED-uri pentru condusul in timpul zilei, tehnologiei LED pentru stopurile din spate, jantelelor de 17 inch din aliaj usor prevazute cu 5 spite duble, suspensiilor joase, iluminatului ambiental si design-ului sportiv. Aceasta varianta se diferentiaza si prin designul barelor de protectie si a radiatorului cromat cu trei grile negru stralucitor.

Pachetul sportiv AMG include bare de protectie si praguri laterale cu un design AMG, scaune sportive cu suport lateral marit, cusaturi decorative contrastante pentru scaune si cotiera, volan in trei spite cu padele de schimbare a vitezelor, plafon capitonat in negru, suspensii joase, discuri de frana perforate cu logo-ul Mercedes-Benz pe etrieri si jante usoare din aliaj de 18 inch cu design AMG.

Noua Clasa E vine cu 8 motorizari EURO5, dintre care patru pe benzina, 4 cilindri 204 CP, 6 cilindri 272 CP si 292 CP, 8 cilindri 388 CP si patru diesel, 4 cilindri 170 CP si 204 CP, 6 cilindri 211 CP sau 231 CP.

Concluzia dupa patru zile este ca am condus una dintre cele mai dotate masini, in care aveai cam tot ce iti doreai, navigatie, plafon panoramic cu trapa, scaune cu racire si incalzire, senzori cu avertizare pentru depasiri, camera video pentru parcare, un sistem care pastra distanta fata de vehiculul din fata, care frana si accelera in locul tau ...

Pretul de pornire pentru Mercedes-Benz E 250 CDI este de 44.506 euro cu TVA. Configuratorul este disponibil aici

Date tehnice
Mercedes-Benz E 250 CDI

Capacitate cilindrica (cmc): 2.143
Cai putere (CP): 204
Viteza maxima (km/h): 242
Acceleratie 0-100 km/h (s): 7,9
Carburant: diesel
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7/4,6/5,5
Emisii CO2 g/km: 139 g/km