Compania, care s-a separat de Ford in 2000, a anuntat joi printr-un comunicat ca a inaintat o cerere pentru intrarea in faliment curtii din Delaware, impreuna cu unele subsidiare din Statele Unite. Niciuna dintre diviziile internationale ale grupului, sau companii cu capital mixt din afara Statelor Unite, nu face parte din cerere.

Ford a promis ca va sprijini eforturile de restructurare a Visteon, pentru a se asigura ca livrarea de piese va continua, in timp ce alti clienti globali ai companiei si-au exprimat, de asemenea, sprijinul.

Daca primele cereri ale companiei vor fi aprobate, Visteon va putea in continuare sa livreze piese auto si sa-si plateasca proprii furnizori si angajati. Ford ramane inca cel mai mare client al Visteon.

Grupul ce produce piese auto se asteapta sa-si finanteze operatiunile folosindu-se de banii de care dispune la ora actuala si de fluxul de lichiditati rezultat in urma operatiunilor.

"In timpul perioadei de reorganizare, vom incerca sa gasim solutii la probleme precum structura de capital si costurile mostenite, avand in vedere climatul economic", a declarat Donald Stebbins, directorule executiv al companiei.

Falimentul Visteon ar fi cel mai mare pentru o companie de piese auto de cand Delphi, fosta divizie similara a General Motors (GM), s-a reorganizat in 2005. GM a trebuit sa injecteze miliarde de dolari in Delphi, fara succes, insa.

Cererea companiei Visteon este formulata in timpul unei saptamanni critice pentru piata auto americana. Producatorul auto Chrysler incearca sa iasa de sub protectia curtii, dupa ce a inaintat pe 30 aprilie cerere pentru a intra in faliment, iar GM se pregateste de o soarta asemanatoare, inaintea termenului limita de 1 iunie impus de administratia Obama.