Aceste contributii ar pemite grupului sa-si intareasca pozitia fata de cea a Germaniei, care a oferit pana acum cele mai multe ajutoare pentru Opel.

Germania a oferit deja constructorului european un credit de 1,5 miliarde euro si a anuntat ca este dispusa sa ii acorde alte miliarde de euro, in cazul in care GM va vinde divizia Opel furnizorului canadian de piese auto Magna, aflata in parteneriat cu banca rusa Sberbank si cu constructorul auto GAZ.

Insa consortiul nu a trezit pana acum un interes deosebit din partea General Motors, care se teme de concurenta ruseasca.
In Germania, Opel are circa 25.000 salariati, reprezentand jumatate din efectivele totale ale constructorului in Europa. Opel mai are, insa, fabrici importante si in Spania, Polonia si Marea Britanie.

Potrivit presei americane, GM si-ar putea folosi, insa, chiar propriile rezerve de capital, acum rascumparate, pentru a oferi peste 1 miliard euro pentru Opel.

General Motors si-a exprimat pana acum preferinta pentru oferta inaintata de holdingul belgian RHJ, insa, daca reuseste sa obtina ajutoare de la alte state in afara de Germania si daca reuseste sa stranga finantare proprie, grupul ar putea decide sa pastreze filiala Opel, o ipoteza vehiculata din ce in ce mai des in ultimele saptamani.