Renault ar putea fabrica in viitor automobile Logan in unitatile de productie ale partenerului sau japonez Nissan, a declarat, ieri, la Salonul auto de la Tokyo, vicepresedintele insarcinat cu planificarea productiei grupului francez, Patrick Pelata, citat de Reuters. Logan a inceput aventura mondiala, prin deschiderea uzinei din Rusia in martie 2005, a celei din Maroc in iulie acest an, iar din octombrie in Columbia.

Anul viitor va demara productia in Iran, iar in 2007 in Brazilia si India. Pelata a aratat ca principalele piete tinta pentru Logan, un model ieftin, destinat familiilor, sunt tarile unde Renault detine unitati de productie. „Exista insa si alte piete care ar putea fi interesante pentru Logan, si anume acelea unde Nissan detine fabrici. In cazul in care vom utiliza uzinele Nissan, ne putem orienta catre Africa de Sud, Mexic, China si Iran“, a spus Pelata.

Tarile unde exista unitati de productie Logan, doar asambleaza acest model, componentele fiind produse la fabrica de la Pitesti. Renault, care detine 44% din actiunile Nissan, estimeaza ca vanzarile de automobile Logan vor ajunge la 150.000 de unitati in 2005, pentru ca in 2006 sa depaseasca 200.000 de unitati.

Planurile actuale de majorare a productiei vizeaza atingerea unui nivel anual de un milion de unitati.

„Avem planuri de crestere a activitatii industriale, de crestere a numarului de masini pe care o sa le fabricam, vom fabrica tot mai multe motoare, cutii de viteze si piese pentru colectiile de componente CKD (pentru asamblarea Daciei Logan in strainatate - n.r.). Pentru anul viitor, centrul CKD va furniza seturi de piese si componente pentru 150.000 masini, iar la nivelul anului 2008 prevedem seturi de piese pentru 500.000 de masini“, a spus directorul companiei Dacia, Francois Fourmont.

Citeste si:

Desi Logan a fost initial creat pentru statele in curs de dezvoltare, Renault a lansat modelul si pe pietele occidentale, unde reprezinta o alternativa la masinile rulate.

De altfel, succesul sau pe pietele occidentale si cele emergente a creat dificultati companiei mama, care nu a mai putut face fata cererii. Cei de la Renault s-au gandit la marirea capacitatiilor de la Pitesti, dar nu exclud si achizitionarea fabricii Daewoo de la Craiova. Atat o delegatie a celor de la Renault, dar si a celor de la Nissan au facut „vizite de lucru“ la Craiova in ultimul timp.

Intrebat daca Logan reprezinta viitorul Renault, Pelata a afirmat ca este convins ca „este o parte din viitor. Nu stiu sigur daca este mare sau mica“.

Francois Fourmont a precizat ca obiectivul Dacia de a redeveni profitabila in primul an „plin“ de fabricatie a modelului Logan va fi atins. „Pe ansamblul anului 2005, Dacia va obtine profit. Este deja inregistrat profit pe primele noua luni. Dacia va avea profit operational pozitiv, rezultat din exploatare pozitiv si un profit net pozitiv“, a spus Forumont. Directorul companiei Dacia a aratat, de asemenea, ca cifra de afaceri in anul 2005 va fi „ceva mai mare“ decat nivelul de un miliard de euro, anuntat initial.