"Aceasta masura face parte din eforturile noastre continue de aliniere a capacitatii noastre de productie la nevoile noastre si la cererea pietei", a precizat Marcey Evans, purtator de cuvant al grupului, care a adaugat ca exista "un excedent de personal in sistemul de productie".

Ford a facut obiectul unei restructurari intensive in cursul ultimilor patru ani, in cadrul careia constructorul a inchis fabrici si a concediat zeci de mii de salariati, potrivit NewsIn.

Angajatii sindicalizati ai Ford din intreaga America de Nord si-au vazut numarul redus de la 100.100 la finalul lui 2005 pana la 50.200 la 30 septembrie 2009, iar numarul salariatilor nesindicalizati s-a diminuat de la 35.600 la 21.300 in acelasi interval.

Directorul general al Ford, Alan Mulally, ii asigura pe jurnalisti ca situatia Ford ar urma sa se imbunatateasca. "Suntem, in prezent, in mod clar pe calea spre rentabilitate", declara Mulally, precizand ca "suntem probabil in cea mai buna situatie de pana acum".

Angajatii care pot beneficia de o pensionare anticipata vor primi stimulente de la 20.000 la 40.000 dolari si un tichet pentru cumpararea unei masini in valoare de 25.000 dolari sau alti 20.000 in plus in numerar. In schimb, cei care nu pot pleca la pensie vor primi o suma forfetara de 50.000 dolari si un tichet de cumparaturi de 25.000 dolari pentru o masina ori 20.000 dolari in plus in numerar.

Ford este singurul dintre cei trei mari constructori auto americani care nu a apelat la fonduri publice la momentul de varf al crizei, insa are nevoie sa-si reduca datoriile pe termen lung, care le depasesc in prezent pe cele ale grupurilor concurente General Motors si Chrysler.

Astfel, Ford a imprumutat peste 23 miliarde dolari (16 miliarde euro), garantand cu mare parte din activele sale, pentru a putea finanta programul de restructurare si planul de dezvoltare a unor noi modele.

La inceputul lunii noiembrie, Ford a anuntat, contrar asteptarilor, ca a obtinut profit in ultimul trimestru, gratie reducerii costurilor, si a anticipat ca va avea un profit substantial in 2011, dupa ce anterior miza pe un bilant echilibrat peste doi ani.

Ford este prezent in Romania prin fabrica de automobile de la Craiova, unde a demarat in acest an productia de vehicule comerciale.