Opel va dezvalui conceptul Flextreme GT/E la Salonul Auto de la Geneva, cu sistemul de propulsie E-REV al GM, dezvoltat pentru modelul Opel Ampera.
Desi are dimensiuni mai mari si viteza maxima de peste 200 de kilometri la ora, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performante similare celor ale Ampera: o autonomie de functionare de pana la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, si o autonomie totala de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.

Spre deosebire de un autovehicul hibrid, rotile conceptului sunt tot timpul actionate electric. Pentru calatorii de pana la 60 de kilometri, energia este asigurata de un pachet de baterii litiu-ion in forma literei T, amplasat sub podea si scaunele din spate.

Totusi, spre deosebire de un autovehicul electric actionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E elimina orice grija privind autonomia de deplasare si teama de a ramane fara sursa de energie. Micul generator/motor pe benzina produce curent electric fara discontinuitati, in cazul in care resursele bateriei sunt scazute. Astfel, autonomia este extinsa peste 500 de kilometri, pana in momentul in care se poate reincarca bateria prin conectare la reteaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului.

Motorul unitatii de propulsie electrice genereaza instantaneu un cuplu substantial de 370 Nm, ce asigura performante de exceptie si o accelerare proiectata de la 0 la 100 km/h in mai putin de 9 secunde.

Conceptul Opel Flextreme GT/E, ce are o lungime de 4,7 metri, ilustreaza cum tehnologia propulsiei electrice cu autonomie extinsa (E-REV) poate fi utilizata la autovehiculele de dimensiuni mari sau medii, precum si la autovehicule compacte, cum este viitorul Ampera.

Modelul are o garda la sol joasa si o structura lata, lumini fata si spate in forma de aripa, partea frontala si grila radiatorului distinctive, montanti C cu design cursiv si o caroserie cu forme sculpturale.

Partea frontala cu caracteristici de design simple include o linie joasa a capotei si o sectiune extinsa in fata, incadrata de farurile cu LED-uri in forma de aripa, semnatura marcii. Acestea sunt sculptate adanc in aripile fata si in linia capotei. Noua grila a radiatorului de forma trapezoidala este ingusta. Bara cromata proeminenta in forma de aripa poarta o emblema Opel de dimensiuni mari, care are si rolul de priza pentru incarcarea pachetului de baterii al conceptului Flextreme GT/E.

Partea superioara a grilei radiatorului este utilizata pentru admisia aerului de racire, cea inferioara fiind acoperita cu un panou translucid.

Capota sculpturala, cu linia centrala purtand semnatura Opel, are pe ambele laturi fante longitudinale inguste, pentru a asigura evacuarea aerului din compartimentul motor. Aripile puternice si pasajele rotilor se curbeaza in caroserie, inspre spate.

Accesul in habitaclu este facilitat de usile spate cu balamale posterioare, o evolutie a conceptului Opel FlexDoors prezent la noua generatie a monovolumului Meriva. Pentru a pastra un aspect armonios al exteriorului, toate manerele usilor au fost inlocuite cu senzori de lumina. Cand sunt acoperiti de mana soferului sau a unui pasager, acestia deschid usile. Pentru a reduce rezistenta, oglinzile exterioare de pe usile din fata au fost, de asemenea, inlocuite cu mici camere video amplasate la baza montantilor A.

Transparenta panoului de sticla fixat in centrul acoperisului poate fi adaptata pentru a permite razelor soarelui sa incalzeasca interiorul in timpul iernii, dar capatand o nuanta inchisa, pentru a mentine racoarea in timpul verii. Un canal amplasat in marginea inferioara a acoperisului are rolul de a raci suplimentar bateria si componentele electronice.

Opel Flextreme GT/E Concept: Date tehnice
Tip propulsie electrica, tractiune pe puntea fata
Sistem de baterii: Litiu-ion (spinel mangan)
Energie electrica 16 kWh
Tensiune nominala 350 V
Sistem de incarcare integrat 3,3 kW
Timp de incarcare completa
(priza de 230 V) < 3 ore
Unitate de propulsie electrica: Putere maxima 120 kW / Cuplu 370 Nm
Generator: Putere maxima 53 kW
Tip de motor Motor 1,4 l cu ardere interna, pe benzina, 4 cilindri
Autonomie in modul electric 60 km
Autonomie completa, functia de extindere a autonomiei activata > 500 km
Emisii de CO2, ciclu mixt (est.): 40 g/km
Accelerare de la 0 la 100 km/h: 9 secunde
Viteza maxima: 200 km/h
Lungime totala (mm) 4762
Inaltime (mm) 1308
Latime (mm) 1871
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri