Inginerii de la BMW au dotat seria 5, pentru conditiile de rulare dificile, cu sistemul de tractiune integrala xDrive. Acest sistem este similar cu cel folosit pe SUV-urile X3 si X5, dar adaptat pentru necesitatile si caracteristicile seriei 5. Sistemul xDrive se bazeaza pe controlul electronic al unui ambreiaj multidisc, aflat in cutia de transfer.

Acest sistem ajuta masina sa se comporte pe zapada si gheata ca si pe drum uscat. Sistemul DSC permite un usor derapaj al puntii spate, dar redreseaza imediat masina.

De asemenea, seria 5 este echipata cu sistemul DTC (Dynamic Traction Control), care include si functia ESP. Mai mult, seria 5 a dispus inca de la lansare de avansatul sistem Active Steering cat si de conceptul de iDrive control, care au stabilit noi nivele de referinta in designul inteligent al automobilelor.

Citeste si:

In ceea ce priveste motorizarea seriei 5, bavarezii au optat pentru motoarele cu 6 cilindri in linie, alimentate cu benzina sau cu motorina. Motorul diesel cu 6 cilindri este unul dintre cele mai puternice si eficiente ale categoriei sale.

Pentru a transmite puterea motorului, este disponibila o serie de sisteme de transmisie cu 6 viteze. Specialistii de la BMW au reusit sa creeze un raport aproape perfect de 50:50 al distributiei greutatii intre osia frontala si cea posterioara.

Sistemul run-flat si alte inovatii de genul Adaptive Headlights sunt doar cateva elemente ale sistemului activ de protectie. Pretul modelului 530xi este de aproximativ 42.000 de euro CIP, iar varianta diesel, 530xd, costa 42.480 de euro CIP.