COTAR cere primului ministru sa aprobe in regim de urgenta emiterea uni Hotarari de Guvern care sa preia prevederile art. 62, din Legea 218/2009, privind sanctiunea persoanelor care executa transporturi fara documente legale si/sau fara valabilitate, si sa extinda aceasta prevedere asupra tuturor formelor de transporturi - de marfa, de calatori, de taxi, scoli de soferi, service auto, etc.

De asemenea, Confederatia solicita prelungirea tuturor tipurilor de autorizatii (contracte de concesiune, contracte de delegare de gestiune, licente, si alte tipuri de autorizatii) emise in baza Legii 92/2007 si 109/2005 cat si in baza altor legi existente in aceste domenii pana la 30.06.2016. "Intr-un stat civilizat este normal ca statul sa garanteze investitia, cel putin pana la momentul", precizeaza COTAR, potrivit NewsIn.

O alta cerere este legata de elaborarea unei legi unice a transporturilor. "In prezent sunt peste cinci legi care coordoneaza o activitate sau alta de transport, si toate proaste. Cerem o lege nediscriminatorie, cu norme clare si impartiale, care sa elimine concurenta neloiala si sa acorde sanse egale si tratament egal pentru toti operatorii de transporta autorizati indiferent de cifra de afaceri, precum si teluarea Dialogului Social la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si respectarea partenerilor sociali si a Protocoalelor semnate", se arata in comunicatul trimis de COTAR.

Pe de alta parte, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii considera ca si-a aratat deschiderea fata de transportatori prin semnarea in urma cu doua luni a unui protocol ce abordeaza in totalitate problematica evaziunii din transporturi.

De asemenea, MTI sustine ca noua legislatie unitara in transporturi nu trebuie sa tina cont de interese de grup si, tocmai de aceea, impreuna cu patronatele din transporturi cauta solutiile cele cele mai corecte si eficiente.

"Ca si confirmare a deschiderii transparente a ministerului, in perioada 18-19 Martie, la Brasov, reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Autoritatii Rutiere Romane, Ministerului de Interne si ai Ministerului de Finante se vor afla in dialog cu firmele de transport", au precizat reprezentantii ministerului.

La aceasta dezbatere, mentioneaza reprezentantii MTI, au fost invitati inclusiv reprezentanti ai COTAR, dar "acestia nu au confirmat participarea, preferand sa boicoteze intalnirea prin organizarea unui protest in Bucuresti in aceeasi perioada". MTI spune ca le propune reprezentantilor Confederatiei sa ia parte la aceasta dezbatere si sa participe in mod transparent alaturi de celelalte patronate din transporturi la constructia legislativa din domeniul transportului rutier.