"Prin acest automobil inovator, conceput integral de noi, vom pune bazele unor noi standarde in ceea ce priveste mobilitatea electrica, cu incepere din anul 2013. Megacity Vehicle va fi mult mai usor decat masinile conventionale si va stabili noi standarde in ceea ce priveste dezvoltarea durabila", a declarat Norbert Reithofer, presedinte al Consiliului Director al BMW AG.

Automobilul va fi unul fara nici un fel de emisii, destinat traficului urban din marile metropole ale mapamondului. Acesta este dezvoltat in prezent ca parte a "project i" si va fi disponibil cu incepere din 2013, ca o submarca a BMW.

"Acest automobil va modifica radical industria auto asa cum o cunoastem. In prezent, BMW Group este singura companie care va lansa pe piata un automobil in productie de serie ce va dispune de materiale ranforsate cu fibra de carbon", a explicat Reithofer.

Cu incepere de la jumatatea anului 2009, moment in care a lansat un program de testare la nivel mondial a uni flote de peste 600 de automobile MINI E, BMW Group a adunat astfel o multitudine de informatii despre utilizarea vehiculelor electrice in traficul cotidian, fiind producatorul cu cele mai multe automobile electrice in folosire.

De-a lungul fazei de testare, aproape 50 de automobile MINI E au fost livrate si catre clienti din China de la inceputul lui 2010, dupa ce primele modele au fost deja livrate in USA, Germania si Marea Britanie incepand cu anul trecut in cadrul programului de teste.

In 2011 va fi lansat un nou program de teste, avand la baza BMW Concept ActiveE. Renumitul Centru de Tehnologie si Cercetare a Industriei Auto din China (CATARC) si State Grid, compania de furnizare a energiei ce este detinuta de stat, sunt implicate ca parteneri in pregatirea, implementarea si evaluarea utilitatii acestor automobile pentru modelele ce sunt anuntate a fi testate in China. De asemenea, proiectul beneficiaza de sustinere atat din partea guvernului Chinei, cat si din partea celui al Germaniei.

Rezultatul va fi asimilat in dezvoltarea unor automobile cu propulsie electrica care vor fi destinate pietei din China. "In viitor, vom oferi Automobilul Electric si in China. Acesta va fi dezvoltat si produs pe plan local, impreuna cu partenerul nostru comun, Brilliance", a adaugat Reithofer.

BMW a cules primele experiente cu privire la automobilele cu transmisie electrica in urma cu aproape 40 de ani, datorita unei versiuni modificate a modelului BMW 1602, care a fost masina de deschidere in probele de mars si de maraton ce au avut loc in cadrul Jocurilor Olimpice de vara din 1972. In deceniile ce au urmat, aceasta tehnologie de transmisie alternativa a fost ajustata prin utilizarea mai multor bancuri mobile de testare, inclusiv a revolutionarului BMW E1.