Grupul BMW, ce detine si marcile Mini si Rolls-Royce, a raportat un profit net de 324 milioane euro pentru primul trimestru, de la o pierdere de 152 milioane euro in aceeasi perioada din 2009.

BMW a livrat peste 315.000 de masini noi in primele 3 luni, in crestere cu 14%. Veniturile au urcat cu 8%, la 12,4 miliarde de euro.

Marca auto premium, prezenta pe plan local prin BMW Group Romania, a reusit sa creasca pe piata romaneasca cu 18% dupa primele 3 luni, pe o piata in scadere cu 50%.

“Grupul BMW a avut un inceput bun in 2010. Incasarile au crescut semnificativ in primul trimestru”, a spus seful BMW, Norbert Reithofer.

BMW vrea sa taie cheltuielile de 4 miliarde de euro cu furnizorii peste 2 ani, prin punerea in comun a diverse proiecte cu Daimler. Grupul vrea si un EBIT pentru segmentul de automobile de 8-10%.

Vanzarile au crescut cu 4,4% pe Continent, comparativ cu 7,5% in SUA si 55,7% in Asia. In China, BMW a raportat vanzari de 36.607 masini, in crestere cu 100,5% in primul trimestru.

Per total vanzarile au fost sustinute si de cresterea inregistrata de BMW Seria 7 cu 54%.

Este o competitie acerba in segmentul auto premium. Audi vrea ca in 2015 sa fie cel mai mare grup.

BMW a dat peste cap preturile pe piata americana pentru a scapa de stocurile modelului Seria 5. “Discount-urile BMW pe unitate in America sunt in prezent cu 31% sub pretul de anul trecut”, a spus analistul Credit Suisse, Arndt Ellinghorst.

Pe piata din Marea Britanie, vanzarile Mini au crescut cu 13,6%, in timp ce Rolls-Royce a avut cereri in urcare cu 60%, la 279 de vehicule. BMW a descris cele 158 de unitati Rolls-Royce Ghost vandute ca un real succes.

In 2009, grupul BMW a vandut 1,29 milioane de masini, in scadere cu 10,4% fata de anul 2008. Estimarile pentru 2010 sunt de peste 1,3 milioane de unitati.

Cum isi promoveaza BMW modelele in Romania

Cum isi promoveaza BMW modelele in Romania