"Avand in vedere ca in intreaga Europa de vest sunt disponibile sisteme de Info Trafic la bordul vehiculelor rutiere care circula pe drumurile europene, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita autoritatilor romane sa asigure implementarea si punerea in functiune a unui sistem de Info Trafic in Romania", se arata in comunicatul citat de NewsIn.

Transportatorii considera ca sistemele de Info Trafic europene cu transmitere RDS (Radio Data Systems) si TMC (Traffic Management Channel) sunt deosebit de necesare pentru buna desfasurare a activitatii operatorilor de transport rutier si propune implementarea etapizata a unui sistem de Info Trafic in Romania.

Astfel, intr-o prima etapa, sistemul de Info Trafic poate fi bazat pe transmitere radio (voce si RDS) a informatiilor cu privire la situatiile dificile ale traficului rutier din toata tara, in baza informatiilor primite de la Politia Rutiera si de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) - informatii referitoare la accidente, precum si incidente rutiere din cauza carora traficul este perturbat.

De asemenea, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va trebui sa furnizeze informatii referitoare la situatia drumurilor (drumuri blocate, lucrari, circulatie pe o banda, semaforizari, etc).

Va trebui sa existe si o comunicare cu Administratia Nationala de Meteorologie (INMH), atunci cand sunt prezente fenomene meteo deosebite (ceata foarte deasa, carosabil inundat dupa ploi puternice, zapada, grindina, etc).

UNTRR considera o a doua etapa dezvoltarea TMC (Traffic Management Channel), care permite utilizarea sistemelor de navigatie in mod eficient, prin afisarea informatiilor disponibile inca din etapa 1, si in plus - posibilitatea calcularii unor trasee ocolitoare.

"Implementarea unui sistem de Info Trafic in Romania conform modelului european va contribui la cresterea sigurantei rutiere si la imbunatatirea eficientei activitatii operatorilor de transport rutier, care sunt incorsetati de reglementari extrem de dure in zona timpilor de conducere si de odihna, si totodat? supusii unor presiuni concurentiale uriase la nivel european", au precizat transportatorii.

UNTRR da si un exemplu, si anume daca pe Info Trafic sau pe display navigatie este indicat un blocaj peste 30-50 km, fie se utilizeaza o ruta ocolitoare daca este disponibila, fie soferii profesionisti pot opri in locuri special amenajate, pentru a nu isi compromite timpul de conducere aferent zilei respective (potrivit Regulamentului european 561/2006, un sofer profesionist poate conduce maximum 9 ore zilnic, in perioade de maximum 4 ore si 30 minute urmate obligatoriu de o pauza, cu cel mult doua depasiri cu cate o ora in cadrul unei saptamani, limitat la 56 ore intr-o saptamana si nu mai mult de 90 de ore pe parcursul a doua saptamani consecutive).