Primele incercari pe piste sunt prevazute pentru luna octombrie 2010, pentru modele MO (low-cost, Dacia si Renault). Viteza maxima ce poate fi atinsa la Titu este de 150 km/h.

Bancurile de proba au inceput deja testele.

In prezent, Renault a investit 166 de milioane de euro, din cele circa 450 de milioane de euro - valoarea totala a proiectului.

Centrul de cercetare Renault din Romania cuprinde 100 de bancuri de incercari, un simulator de expunere la soare, o cabina de ploaie, zece tipuri de piste, un inel de viteza, sosele deformate, o zona de proiectie sub caroserie si zone de apa, pe un teren de 350 ha.

Centrul de la Titu vine in completarea centrelor de incercari de la Aubevoye si Lardy din Franta si este dedicat in principal optimizarii vehiculelor si organelor mecanice din gama Entry (M0).

Primele echipe s-au instalat la Titu in iunie 2010, iar pana la sfarsitul anului, Centrul va avea o echipa de 300 de persoane. Cand proiectul va fi gata va avea 2.500 de ingineri.

Citeste si:

Pentru a proteja viitoarele modele in timpul testelor de persoanele interesate sa faca poze, Renault a ridicat in jurul pistei un damb de pamant de circa 4-5 metri inaltime, pe care va planta pomi.

Prezent la inaugurarea Centrului de la Titu, Presedintele Traian Basescu a spus ca "dezleaga" uzinele Dacia sa foloseasca culoarea rosie si pentru alte comenzi de Duster, intrucat a aflat ca au existat solicitari.

"Multumesc uzinelor Dacia-Renault care mi-au oferit singurul Duster rosu si dezleg uzina Dacia sa foloseasca aceasta culoare si pentru alte masini, pentru ca stiu ca au existat solicitari", a declarat Traian Basescu.

Renault Technologie Roumanie (RTR) este centrul regional de inginerie al companiei Renault.

Cititi si ce a mai spus directorul general delegat pentru operatiuni al grupului, Patrick Pelata, despre Dacia si piata americana.

Dacia nu va rula in SUA

Dacia nu va rula in SUA