"Nu a trecut criza, insa preturile la masinile second-hand nu vor mai scadea, deja piata a atins un minim. Daca ne uitam la Germania, valoarea autoturismelor rulate este mai mare", a precizat Okanyi.

Preturile la masinile rulate ar trebui sa creasca cand isi va reveni economia. "Asteptam sa reapara cererea, puterea de cumparare a romanului, pentru ca 85% din anunturi sunt plasate de persoane fizice", a mai spus seful Autovit.ro.

Oficialii Autovit.ro considera ca pretul de vanzare al unui autoturism poate fi redus cu 5% in cazul masinilor intre 5.000 euro si 30.000 euro. Vehiculele care sar de 30.000 euro pot avea un discount de 10% in urma unei negocieri.

Cele mai cautate masini sunt an de fabricatie 2007.

Autovit.ro are in prezent peste 400.000 de anunturi, iar tranzactiile nu dau semne de crestere. "Din estimarile noastre tranzactiile cu autoturisme second-hand sunt la un nivel constant, undeva la 300.000 de masini rulate atat reinmatriculate cat si aflate la prima inmatriculare", apreciaza directorul Autovit.ro.

Dupa primele 10 luni, numarul masinilor rulate aflate la prima inmatriculare pe piata romaneasca a ajuns la 146.644 unitati (-18%), de la 179.139 in ianuarie-octombrie anul trecut, potrivit Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor (DRPCIV).

Autovit.ro listeaza zilnic peste 22.000 de anunturi, cele mai mari ponderi inregistrandu-se la autoturisme (90.87%) si vehicule utilitare (7.30%).

Majoritatea anunturilor postate apartin persoanelor fizice, 85%, restul de 15% fiind postate de dealeri auto. Persoanele care folosesc serviciile Autovit.ro au intre 20 si 34 de ani (65%) si sunt preponderent de sex masculin (61% masculin vs. 39% feminin).

Cele mai multe accesari sunt facute din Bucuresti (31%), urmat de judete precum Arges, Brasov, Cluj, Constanta, Iasi, Prahova (fiecare cu aproximativ 4%).

Citeste si:

Autovit.ro are circa un milion de vizitatori unici lunar fiind in crestere, in timp ce numarul de afisari a scazut usor dupa ce site-ul si-a schimbat aspectul, ca urmare a faptului ca navigarea este mai usoara, necesitand mai putine click-uri.

Site-ul Autovit.ro a lansat o platforma pentru telefoanele mobile si o aplicatie iPhone. Din 2011, va lansa o aplicatie si pentru sistemul de operare Android.

Autovit.ro are peste 3.500 de useri pe Facebook si utilizeaza si un cont de Twitter pentru comunicare. De asemenea, firma a lansat si un blog cu stiri despre piata second-hand.

In 2011, site-ul va avea si o rubrica pentru masini noi, unde dealerii vor putea posta anunturi pentru masini cu 0 km.

Autovit.ro a aniversat 10 ani de existenta. Firma estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 45% in 2011, la 3,35 milioane lei.

Site-ul Autovit.ro face parte din concernul sud-african Naspers, prin subsidiara europeana MIH Allegro BV.

Grupul media multinational Naspers a fost infiintat in 1915 si este listat la bursa din Johannesburg si Londra. Principalele operatiuni ale grupului se desfasoara in platforme online, pay-TV si presa scrisa in Africa de Sud, China, Rusia, Europa de Est, Olanda, India, Brazilia si Tailanda.

In Romania, grupul Allegro este reprezentat prin Autovit.ro achizitionat la finele anului 2009, dar si platformele online Tizo.ro (noua denumire a platformei online aukro.ro), ePayment.ro, Compari.ro si Mercador.ro.

Cititi si 9 topuri Autovit.ro despre piata auto second-hand.

Vezi 9 topuri Autovit.ro despre piata auto second-hand

Vezi 9 topuri Autovit.ro despre piata auto second-hand