Compania mixta ar urma sa fabrice marci VW, precum Jetta, Skoda Octavia si Skoda Yeti, conform Mediafax.

Reprezentantii de presa ai celor doua grupuri au refuzat sa comenteze.

VW a anuntat in octombrie ca se afla in negocieri avansate pentru fabricarea de vehicule in colaborare cu GAZ.

Producatorii auto straini si-au intensificat eforturile de a forma parteneriate cu companii rusesti pentru majorarea productiei, care sa le permita sa profite de stimultentele guvernamentale si sa acopere cererea in crestere.

Producatorul auto rus Sollers si grupul american Ford au anuntat tot vineri ca se vor asocia pentru fabricarea de masini si modele van pe piata locala.

Initial, Sollers intentiona sa creeze o companie mixta cu Fiat.

Citeste si:

Boston Consulting Group a estimat in aceasta saptamana ca Rusia va deveni a sasea mare piata auto la nivel mondial pana in 2020, cu vanzari anuale de patru milioane de automobile, comparativ cu locul zece detinut in prezent.

Rusia urmeaza sa depaseasca Germania pana in 2018, pentru a deveni cel mai mare producator de vehicule de pasageri si vehicule comerciale usoare din Europa, potrivit companiei de consultanta.

Un numar de companii multinationale, precum Ford, VW, General Motors si Toyota, produc deja masini in Rusia, dar un partener local permite atingerea pragului de 300.000 de unitati anual, necesar pentru obtinerea unor stimulente de stat.

Astfel, guvernul reduce taxele vamale pentru componente, in cazul companiilor cu o astfel de productie.

GAZ, controlata de magnatul Oleg Deripaska, va folosi fabrica din Nizni Novgorod, cu o capacitate de 120.000 de automobile pe an, pentru compania mixta.

VW se va folosi de fabrica din Kaluga (Rusia), unde capacitatea de productie poate fi marita la 180.000 de vehicule pe an.