"Am vazut adesea ca in parcuri sunt o multime de copii care se joaca singuri, iar parintii lor stau cu telefonul in mana sau fac altceva. Ne-am propus sa le aratam ca copiii au nevoie de parinti, si nu doar de prezenta lor fizica, ci de implicarea lor in activitati", a declarat pentru wall-street.ro Ana Bacioi, una dintre fondatoarele firmei de evenimente PlaYouth.

Acest gand le-a motivat pe cele doua tinere, desi nu aveau nicio legatura cu pedagogia, sa organizeze evenimente de educare si distractie.

Ana Bacioi (25 de ani) a urmat Facultatea de Relatii Internationale si masterat la Cluj si a lucrat cateva luni in corporatie, in domeniul outsourcing, dupa care a renuntat la job.

"Am rezistat doar doua luni si jumatate, pana mi-am dat seama ca nu sunt de acolo. Am facut si mult voluntariat si m-am tot intrebat ce mi-ar placea sa fac toata viata, zi si noapte, fara sa simt ca obosesc. Mi-am dat seama ca activitatile pentru copii mi se potrivesc", povesteste Bacioi.

Venita in Bucuresti, a intalnit-o pe Ana-Maria Mindruta (26 de ani) la un curs de scriere a planurilor de afaceri. Mindruta, formata in domeniul comunicarii manageriale si resurse umane si cu experienta in domeniul trainigului, isi dorea sa organizeze evenimente, si asa a inceput colaborarea celor doua tinere.

Esecul incepatorului + investitie initiala de 100 de euro

"Inca de la prima intalnire, in 2014, am facut un plan al afaceri, iar la vremea aceea ne propuneam sa organizam un program de vara pentru copii, cu tot felul de activitati. Insa nu ne-a iesit, am avut foarte putini inscrisi", isi aminteste Bacioi.

Au inceput cu o investitie de 100 de euro in site si logo, la care s-au adaugat in timp sponsorizari de cateva mii de euro, pe care i-au investit in organizarea de evenimente.

"Am investit 100 de euro in site si in logo, facute de prieteni, la preturi mici. Intre timp, am invatat chiar eu sa fac site-ul. O prietena care lucreaza la Google ne-a ajutat sa aparem in cautarile oamenilor si ne-am facut o pagina de Facebook", povesteste Ana Bacioi despre primii pasi in antreprenoriat.

Ne consideram tare norocoase pentru toti oamenii pe care i-am cunoscut de cand ne-am apucat de antreprenoriat in educatie, fiecare dintre ei a contribuit mult si ne bucuram sa-i avem alaturi de noi in continuare, pentru ca impreuna suntem mai buni, iubitori si curajosi

Peste cateva luni a aparut opotunitatea de a organiza o tabara in colaborare cu o asociatie si faptul ca le-a iesit bine le-a incurajat sa mearga mai departe.

Au inceput sa organize seri de astronomie pentru parinti si copiii, iar in septembrie 2015 s-au pus serios pe treaba, au infiintat o firma si au dat startul unei serii de ateliere si cursuri educationale gratuite sau cu plata. Evenimentele sunt dedicate copiilor cu varste intre 5 si 12 ani si parintilor lor, daca doresc sa participe.

"Acum avem in portofoliu 15 ateliere, care pot fi transpuse in cursuri, facilitate de 10 traineri, intre care ne numaram si noi, intre care se numara cele de bune maniere, teatru, origami, educatie muzica sau spray painting. Atelierele noastre au ca scop dezvoltarea abilitatilor copiilor si apropierea de parinti, in acelasi timp", a explicat Ana-Maria Mindruta.

Citeste si:

Atelierele dureaza o ora si jumatate, pot participa maximum 10 copiii, iar preturile se invart in jurul a cateva zeci de lei.

Pentru a incuraja participarea parintilor unele ateliere costa mai putin daca copiii vin insotiti de parinti. De exemplu, 65 de lei pentru copil sau 50 de lei pentru cuplul parinte-copil

Cei care isi doresc sa isi aprofundeze cunostintele acumulate la un atelier o pot face prin participarea la cursuri. Un curs cu trei module costa 700 de lei sau 260 de lei pe modul.

In toate cursurile isi dezvolta abilitatile de comunicare, relationare, incredere in parinti si in oameniide langa ei, invata sa lucreze cu alti copii, toleranta, rabdare.

Clientii nostri sunt oameni interesati de educatia copiilor, de dezvoltarea lor. Ei vad ca scoala nu mai este suficienta si isi doresc sa le dezvolte copiilor partile emotionale si creative, sa le ofere ocazia sa se joace si sa si invete

Cele doua recunosc ca sunt si parinti care se simt vinovati ca au putin timp pe care il pot petrece alaturi de copii si, in acelasi timp, constientizeaza ca ritmul pe care l-a luat dezvoltarea societatii depaseste modul in care au fost obisnuiti si vor sa ii ajute pe copii sa se adapteze prezentului.

Tot pentru parinti si copiii lor, cei de la PlaYouth organizeaza si tabere educationale, care costa 1.500 de lei pentru parinte si copil.

Sute de participanti, atelierele gratuite ridica apetenta

De la infiintarea firmei, cei de la PlaYouth au derulat zeci de ateliere, multe dintre ele gratuite, cu sute de participanti, si au avut zeci de inscrisi si la cursuri.

"Este un domeniu in care oamenii trebuie sa testeze, ca sa decida daca sa plateasca pe viitor. Asa ca organizam si multe ateliere gratuite, la care se inscriu multe persoane, insa, de multe ori, avem surpriza sa nu apara, uneori chiar niciunul, iar noi pierdem bani dati trainerilor si locatiilor", a aratat Mindruta.

Chiar si asa, cele doua sunt optimiste, spun ca isi doresc sa faca in continuare acest business, caracterizand antreprenoriatul drept un domeniu "cu de toate, cu provocari, probleme, dar si solutii, bucurii si satisfactii"

Antreprenoarele estimeaza ca vor incheia anul 2016 cu venituri in valoare de 20.000 de euro si un profit de 4.000 de euro.