O optiune pentru persoanele care sunt in cautarea unui loc de munca este sa isi trimita CV-ul unei agentii de recrutare, care va intermedia angajarea intr-o companie. Iata cum trebuie sa arate un CV si ce detalii trebuie sa contina.

CV-ul este un element important in gasirea unui loc de munca, fiind primul lucru care ajunge in atentia unui angajator de la candidat.

In ceea ce priveste formatul CV-ului, nu exista un standard care poate garanta succesul selectiei candidatului, sustin reprezentantii companiei de resurse umane Smartree, insa cel mai important aspect fiind usurinta parcurgerii informatiilor de catre recruiter.

"CV-ul trebuie sa aiba o dimensiune cat mai apropiata de o pagina, sa contina informatii reale, actualizate si mai ales rezultate relevante ale activitatii profesionale, iar experienta trebuie evidentiata cronologic, pentru ca recruiterul sa il poata parcurge usor”, mentioneaza Raluca Penes, HR coordinator, Smartree.

Ce trebuie sa faci inainte de a-ti trimite CV-ul

Companiile de recrutare sunt specializate pe anumite domenii, industrii si chiar niveluri de calificare. Spre exemplu, exista agentii orientate catre tinerii absolventi sau persoane cu un nivel de experienta entry-level, dar sunt si agentii care vizeaza doar pozitii de seniori sau de management. De asemenea, exista firme dedicate recrutarii de specialisti IT, contabili sau personal pentru activitati de logistica.

De aceea, persoanele aflate in cautarea unui loc de munca trebuie, inainte de toate, sa identifice companiile de recrutare care au in portofoliu clienti sau posturi care corespund profilului lor, urmatoarea etapa fiind transmiterea CV-ului catre acestea.

”In afara de CV, este recomandat ca fiecare candidat sa mentioneze pozitia/postul pentru care aplica. In plus, este recomandat ca CV-ul sa fie insotit de o scrisoare de intentie, deoarece orice informatie suplimentara care face referire la experienta profesionala ajuta specialistii de HR sa inteleaga mai bine profilul candidatului si sa-l calibreze direct pe pozitiile disponibile sau viitoare”, precizeaza Raluca Penes.

Parcursul CV-urilor dupa ce ajung la companiile de recrutare

Potrivit Smartree, in agentie toate CV-urile receptionate sunt analizate si inregistrate in baza de date interna. Apoi, daca exista pozitii deschise al caror profil se pliaza cu cel din CV, candidatul este sunat, programat la interviu si inclus in procesul de recrutare si selectie.

Pe de alta parte, exista si situatii in care, desi nu exista joburi disponibile care sa corespunda cu experienta din CV, specialistii HR doresc sa cunoasca persoanele respective, pentru a-l putea recomanda in proiecte viitoare.

”Toti cei aflati in cautarea unui job trebuie sa ia in considerare si varianta trimiterii CV-ului catre o companie specializata in recrutare. Avantajele sunt incontestabile. In primul rand, timpul de recrutare se diminueaza semnificativ, agentiile fiind interesate sa identifice candidatii potriviti pentru posturile disponibile intr-o perioada scurta de timp, astfel incat livrarea serviciilor catre clienti sa fie cat mai prompta, respectand termenul agreat”, explica Raluca Penes.

Compania Smartree a fost infiintata in anul 2000 si ofera servicii de externalizare precum salarizare, administrare de personal, analiza si raportare pentru management, recrutare, munca temporara, consultanta in domeniu. Compania proceseaza 450.000 de angajati anual si are peste 150 de clienti, in majoritate companii multinationale, dar si companii cu capital integral romanesc.

Sursa foto: joingate, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri