Desi antreprenoriatul feminin este adesea generat de necesitate si curaj, conditiile de sustinere puternice – precum accesul la serviciile financiare si usurinta de a face business – constituie premise ale succesului pentru afacerile detinute de femei, conform rezultatelor primului raport Index of Women Entrepreneurs, publicat de Mastercard.

Aceste conditii de sustinere sunt fundamentale in depasirea celor doua obstacole principale care descurajeaza majoritatea femeilor sa devina antreprenoare. Intre cele mai bune conditii care sprijina femeile detinatoare de afaceri, indeplinite in tarile situate in fruntea clasamentului, se numara comunitatile puternice de afaceri, inclusiv la nivelul intreprinderilor mici si mijlocii, guvernarea buna si usurinta de a face business, se mai arata in comunicatul emis.

Primele doua tari europene ca numar al femeilor ce detin propria afacere din totalul celor care au propriul business sunt: Austria – 32,4%, respectiv Spania – 30,8%.

Citeste si:

“Prin cresterea accesului la retelele critice, studiul nostru arata ca femeile sunt mai capabile sa isi recunoasca pe deplin potentialul, sa isi atinga obiectivele si, in cele din urma, sa accelereze cresterea incluziunii. Avem o oportunitate fantastica de a aborda problemele culturale si organizatorice si sa continuam abilitarea femeilor ca lideri”, a declarat Ann Cairns, Presedinte, Piete Internationale, Mastercard.

Indicele sugereaza ca tarile ce au conditii de sustinere a femeilor in afaceri permit dezvoltarea antreprenoriatului bazat pe oportunitate (condus de dorinta de a progresa), in timp ce tarile cu conditii mai putin favorabile de sprijin tind sa dezvolte mai mult antreprenoriatul bazat pe necesitate (determinat de nevoia de supravietuire). Studiul exploreaza, de asemenea, factori care ajuta sau impiedica femeile antreprenoare.

Potrivit Indicelui, unele dintre cele mai mari obstacole care impiedica femeile sa se lanseze in afaceri includ lipsa de fonduri/de capital de risc, reglementarea excesiva si ineficientele institutionale, lipsa de incredere in sine si a spiritului antreprenorial, teama de esec, restrictiile socio-culturale, precum si lipsa de formare si de educatie. In aproape toate cele 54 de economii analizate, cel putin una sau mai multe dintre aceste constrangeri incetinesc progresul femeilor ca proprietari de afaceri.

Sursa foto: IMG Stock Studio / Shutterstock.com