“Toate aceste beneficii, printre care serviciile medicale private, primele, tichetele de masa, abonamentele la sala de fitness, telefonul mobil au fost parte din pachetul salarial oferit fiecarui angajat si vor continua sa fie.”, spune McDougall.

Pentru anul 2009, McDougall sustine ca Zapp va avea o politica de resurse umane care se axeaza pe motivarea si instruirea continua a angajatilor. O prima actiune, spune McDougall, consta in revizuirea pachetului de beneficii si gasirea unor noi optiuni care sa creasca nivelul de satisfactie la nivel de angajat.

“In aceeasi categorie avem prevazute si sesiuni de training pentru manageri, pentru a-i ajuta pe acestia sa inteleaga mai bine ce i-ar motiva pe membrii echipei lor si, in plus, sa deprinda tehnici de motivare care i-ar ajuta in cresterea eficientei departamentului. Acum ne uitam la noi optiuni de beneficii care sa fie adaugate pachetului salarial“, a mai spus aceasta.

Desi numeroase companii au micsorat bugetele alocate trainingului si team-buildingului, McDougall crede ca orice companie care investeste in aceste tipuri de activitati are numai de castigat, angajatii devenind astfel mai loiali, creste gradul de eficienta si nivelul pregatirii lor. “Ar fi o masura gresita sa opresti toate investitiile in astfel de activitati. Este adevarat ca la fel de important este sa ajuti angajatii sa descopere si alte metode de dezvoltare, decat training-ul, care sa implice costuri mai reduse, dar in acelasi timp sa fie la fel de eficiente. Cu siguranta, orice masura ce presupune dezvoltarea angajatilor se va reflecta in gradul de loialitate al angajatului fata de companie”, a declarat McDougal

Ea a adaugat ca bugetul alocat pentru aceste tipuri de activitati este in directa relatie cu nevoile companiei si nevoile fiecarui angajat in parte.

Desi nu a precizat daca numarul angajatilor de la Zapp va suporta fluctuatii in 2009, reprezentantul de HR a precizat totusi ca numarul de angajati va fi direct proportional cu nevoile de business ale companiei.

Citeste si:

Chiar daca unele companii, aflate mai ales pe teritoriul Statelor Unite, au anuntat ca vor scadea numarul orelor de munca per zi pentru a mentine compania pe linia de plutire, conform Angelei McDougall, angajatii Zapp vor lucra in continuare dupa programul standard de opt ore plus o ora pentru pauza de masa.

“Pe langa acest program, care se aplica celei mai mari parti a angajatilor nostri, avem un program adaptat pentru angajatii part time si pentru o parte a personalului din call center care asigura serviciul 24 de ore si care lucreaza in ture“, a mai declarat ea.

Mai mult, McDougall a declarat ca nu exista o tendinta ca in viitorul apropiat sa creasca numarul job-urilor part-time in detrimentul celor full-time, o tactica larg practicata pe vremuri de criza in companiile din alte tari. “Cu siguranta, numarul de pozitii part time si full time variaza in functie de nevoile companiei si nu de trendurile din piata”, a precizat aceasta.

Intr-un interviu acordat Wall-Street in decembrie anul trecut, Chris Bataillard, CEO al Zapp, a spus ca anul 2008 a fost dificil pentru companie ca urmare a investitiilor semnificative, iar pentru 2009 spera la o crestere a cifrei de afaceri, ca urmare a cresterii numarului de clienti.

In 2007, Zap a afisat o cifra de afaceri de peste 89 de milioane de euro, similar cu cifra de afaceri realizata pe 2006, iar portofoliul companiei a stagnat in ultimul an la 500.000 de abonati.