Specialistii in recrutare abordati de Wall street Journal (WSJ) sustin ca de atitudine si personalitate – cum te comporti cu noii colegi, cum alegi punctuatia in email-uri, tonul folosit in relatia cu apropiatii - tine obtinerea unui nou job.

Cand o persoana are dubii cu privire la stilul pe care ar trebui sa il adopte, cel mai indicat este sa recurga la un stil clasic, conservator, fara excese. Nu uita sa conversezi in termeni politicosi si pe un ton calm cu orice coleg, fie ca este vorba despre o discutie pe email sau una fata in fata. In acelasi fel trebui esa abordezi si persoanele din listele de networking online (linkedIn sau Facebook).

Multi executivi sunt obisnuiti sa vorbeasca pe un ton autoritar sau dezaprobator cu restul personalului sau chiar cu general manager-ul. Amy Friedman, directorul executiv al Partners in Human Rescue International, rezolva problemele unui fost manager de comunicare, recent concediat. Disponibilizatul sustine ca o discutie in contradictoriu si cateva cuvinte licentioase adresate colegilor au degenerat dintr-o simpla conversatie in unul din principalele motive ale concedierii acestuia.

“Am analizat discutiile. Am intocmit o lista cu fiecare persoana afectata de conversatie, iar apoi am scris un email pentru fiecare din acestea. In email executivul isi cerea scuze petru reactia sa si cerea ajutorul colegilor pentru a se reintegra in companie sau pentru a primi recomandarile si sustinerea acestora”, a spus Friedman.

Conform specialistilor, daca ati fost disponibilizat este bine sa pastrati secret. Unul din zece angajati si-a pierdut job-ul in actuala criza, conform Biroului de Statistica. Unii dintre fostii angajati presupun ca orice noua concediere vine pe fondul restructurarilor, fara a mai lua in calcul motivul productivitatii. Daca esti intrebat de fostul tau job, recruiterii recomanda sa raspunzi simplu: “Nu am in acest moment o colaborare stabila. Sunt in cautare de noi oportunitati”.

“Cele mai multe personae intra in bucluc atunci cand incep sa ofere detalii despre fostul loc de munca. Cel mai bine e sa te gandesti la o noua slujba ca la un nou inceput”, sustine un recruiter.

Consilierii in cariera recomanda ca recent disponibilizatii sa isi ia cateva zile sau cateva saptamani, timp in care sa se gandeasca la strategia de organizare pentru cautarea unui nou loc de munca.